Turecki systemodawca planuje fabrykę w Polsce!

Red.: PG |Data publikacji: 2019-11-28

Grupa ADO to jeden z czołowych producentów systemów okiennych i drzwiowych w Turcji. W swoim portfolio ma takie marki jak Adopen, Wintech oraz Adokapi. Podczas naszej wizyty w Antalyi firma poinformowała o swoich ambitnych planach ekspansji na rynki europejskie. Plany grupy przewidują duże inwestycje w Polsce.

Marką, która ma zawojować Stary Kontynent jest Penwood. Pod tą nazwą kryją się profile będące efektem połączenia PCW oraz drewna. Na jednej linii produkcyjnej równocześnie tłoczony jest profil i wewnątrz kompozyt składający się w 50 proc. z PCW, w 45 proc. z drewna i w 5 proc. z innych związków chemicznych. Produkt jest w pełni zdatny do recyklingu.

Brak dodatkowych czynności w procesie produkcyjnym skraca czas powstania ramy okiennej. Kompozyt wypełnia całą konstrukcję włącznie z rogami i łączy się przez zgrzewanie w tej samej temperaturze co zewnętrzny profil PVC. W efekcie powstaje trwalsza rama niż w przypadku zastosowania stalowych wzmocnień wewnątrz. Test narożny doprowadza do pęknięcia przy sile nacisku 5100 N. Pozwala to na potencjalnie zwiększenie powierzchni szklanej w oknach zgodnie z trendem obecnym już w segmencie aluminium. Właściwości cieplne są zgodne z normą EN ISO 10077-2:2017. Współczynnik UW wynosi 0,89. Profile zostały również przebadane przez ITB w 2014 roku (nr pracy 0998/13/Z00NK) i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego.

Plan tureckiego przedsiębiorstwa zakłada, zew ciągu trzech lat w Polsce stanie fabryka dedykowana pod to nowe rozwiązanie. Pierwszym etapem ekspansji ma być jednak przede wszystkim powstanie efektywnej sieci dealerów. Gdy zostanie osiągnięty pożądany efekt, rozpocznie się właściwa inwestycja. Obecnie firma posiada swoje fabryki w Turcji, Rosji, Algierii oraz na Ukrainie.

Penwood obecnie jest eksportowany do 41 krajów na 4 kontynentach. W Europie jest to miedzy innymi Belgia, Polska, Portugalia i Rumunia. W najbliższych latach warto obserwować poczynania Grupy ADO. W firmie drzemie potencjał na dynamiczny rozwój.

Zobacz również

Pagen ze wzrostami i nowym wizerunkiem

Pagen ze wzrostami i nowym wizerunkiem

Pagen, małopolski producent stolarki, zaprezentował nową identyfikację wizualną. Firma wprowadza również nową strategię marketingową na lata 2020-2022.

Tradycyjne targi BAU jednak odwołane!

Tradycyjne targi BAU jednak odwołane!

Zarząd Messe Munchen zdecydował o odwołaniu tradycyjnej formuły targowej przyszłorocznej edycji targów BAU (13-15 stycznia 2021) na rzecz formuły hybrydowej. Decyzja konsultowana była z wystawcami targowymi.

Aliplast rośnie dzięki fotowoltaice?

Aliplast rośnie dzięki fotowoltaice?

Lubelski Aliplast liczy w tym roku na kolejny, tym razem jednocyfrowy, wzrost przychodów. Głównie dzięki stabilnym zamówieniom na stolarkę oraz wzrostowi zamówień na fotowoltaikę. W związku z tym w Lublinie podjęto decyzje o kontynuowaniu procesów inwestycyjnych.

1