MFO poinformowało o wstępnych wynikach finansowych za trzy kwartały. Firma odczuwa spadki wolumenu sprzedaży.
MFO, dostawca wzmocnień stalowych do stolarki z PCW, podał wstępne wyniki finansowe za trzy kwartały tego roku. Wartość przychodów ze sprzedaży w okresie od stycznia do końca września wyniosła 429,84 mln zł w porównaniu do 777,62 w analogicznym okresie w roku 2022. Zysk z działalności operacyjnej EBIT za trzy kwartały wynosi 1,41 mln zł w porównaniu do 50,53 mln zł w 2022 r. Spółka informuje również, że odnotowała stratę netto w kwocie 5,71 mln zł w stosunku do zysku, jaki uzyskała w 2022. Wówczas było to 41,29 mln zł.
Te wyniki są zbliżone do oczekiwanych. Już w trzecim kwartale 2022 r. spółka spodziewała się spadku popytu na swoje produkty. Według szacunków Domu Maklerskiego Trigon w całym roku wielkość sprzedaży wyniesie 110 tys. ton. Jest to wykorzystanie mocy produkcyjnych na poziomie maksymalnie 65 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".