Opublikowane zostały wyniki analizy Top Marka 2018. To już jedenasta edycja badania przygotowywanego wspólnie przez magazyn Press i Press-Service Monitoring Mediów, które jest największym rankingiem medialności marek na polskim rynku. Jak wypadły firmy związane z branżą stolarki budowlanej?
W raporcie poddano analizie materiały prasowe, internetowe oraz publikowane w mediach społecznościowym w okresie od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2018 r. Sprawdzono liczbę publikacji, impact (liczba kontaktów odbiorców z poszczególnymi wzmiankami), indeks sentymentu (odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych o marce, którego maksymalna wartość wynosi 5 – im wyższy indeks tym lepiej).
Analizie poddano 500 marek z 50 różnych branż. Firmy związane ze stolarką budowlaną zostały sklasyfikowane w kategorii „Materiały Budowlane”. Jak wypadły na tle konkurencji w swojej kategorii oraz na tle wszystkich analizowanych marek?
Top Marka 2018 – Materiały Budowlane:
Marka | Impact | Indeks sentymentu | Liczba publikacji | Siła marki | Miejsce w kategorii | Miejsce ogółem |
Drutex | 345 018 122 | 2,04 | 22066 | 704 484 | 3. | 129. |
Velux | 260 595 537 | 1,88 | 16 701 | 488 751 | 4. | 166. |
Oknoplast | 74 825 166 | 2,68 | 10 952 | 200 625 | 5. | 258 |
Fakro | nie podano | nie podano | nie podano | nie podano | 6. | 287. |
Aluprof | nie podano | nie podano | nie podano | nie podano | 8. | 317. |
Somfy | nie podano | nie podano | nie podano | nie podano | 9. | 343 |
Szczególną uwagę mediów skupiali na sobie:
- Jacek Siwiński (Velux Polska) – zacytowano go w 1164 artykułach
- Mikołaj Placek (Oknoplast) – wzmiankowano w prawie 400 publikacjach
Oknoplast jako jedyny spośród pięciu najsilniejszych producentów materiałów budowlanych najczęściej pojawiał się w mediach związanych z branżą „Forum Branżowym” i serwisach Developerium.pl oraz Swiat-szkla.pl – czytamy w raporcie.
Więcej na temat rankingu na stronie: https://topmarka.press.pl/ oraz w najnowszym wydaniu magazynu Press.
Tagi
AluprofDrutexFakrooknoplastPressPress-Service Monitoring MediówSomfytop markatop marka 2018VeluxZobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.