Opublikowane zostały wyniki analizy Top Marka 2018. To już jedenasta edycja badania przygotowywanego wspólnie przez magazyn Press i Press-Service Monitoring Mediów, które jest największym rankingiem medialności marek na polskim rynku. Jak wypadły firmy związane z branżą stolarki budowlanej?
W raporcie poddano analizie materiały prasowe, internetowe oraz publikowane w mediach społecznościowym w okresie od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2018 r. Sprawdzono liczbę publikacji, impact (liczba kontaktów odbiorców z poszczególnymi wzmiankami), indeks sentymentu (odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych o marce, którego maksymalna wartość wynosi 5 – im wyższy indeks tym lepiej).

Analizie poddano 500 marek z 50 różnych branż. Firmy związane ze stolarką budowlaną zostały sklasyfikowane w kategorii „Materiały Budowlane”. Jak wypadły na tle konkurencji w swojej kategorii oraz na tle wszystkich analizowanych marek?
Top Marka 2018 – Materiały Budowlane:
Marka | Impact | Indeks sentymentu | Liczba publikacji | Siła marki | Miejsce w kategorii | Miejsce ogółem |
Drutex | 345 018 122 | 2,04 | 22066 | 704 484 | 3. | 129. |
Velux | 260 595 537 | 1,88 | 16 701 | 488 751 | 4. | 166. |
Oknoplast | 74 825 166 | 2,68 | 10 952 | 200 625 | 5. | 258 |
Fakro | nie podano | nie podano | nie podano | nie podano | 6. | 287. |
Aluprof | nie podano | nie podano | nie podano | nie podano | 8. | 317. |
Somfy | nie podano | nie podano | nie podano | nie podano | 9. | 343 |
Szczególną uwagę mediów skupiali na sobie:
- Jacek Siwiński (Velux Polska) – zacytowano go w 1164 artykułach
- Mikołaj Placek (Oknoplast) – wzmiankowano w prawie 400 publikacjach
Oknoplast jako jedyny spośród pięciu najsilniejszych producentów materiałów budowlanych najczęściej pojawiał się w mediach związanych z branżą „Forum Branżowym” i serwisach Developerium.pl oraz Swiat-szkla.pl – czytamy w raporcie.
Więcej na temat rankingu na stronie: https://topmarka.press.pl/ oraz w najnowszym wydaniu magazynu Press.

Tagi
AluprofDrutexFakrooknoplastPressPress-Service Monitoring MediówSomfytop markatop marka 2018VeluxZobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


