Wiedza czerpana ze sklepu

Autor: RK |Data publikacji: 2019-09-04

Jarosław Baran, dyrektor ds. sprzedaży firmy SELT, jest gościem wrześniowego wydania miesięcznika Forum Branżowe. Z reprezentantem technologicznego lidera segmentu osłon rozmawiamy o kierunkach rozwoju technik osłonowych, nowych produktach, ale i nowych narzędziach marketingowych. Zaciekawiła nas rola jaką Jarosław Baran przypisuje sklepom internetowym:

Sklep internetowy nie jest da nas kanałem dystrybucji, ale ważnym elementem wsparcia tradycyjnej sieci sprzedaży. Nasze produkty są zbyt skomplikowane, zbyt wiele mają wariantów i sposobów montażu, ale i zautomatyzowania, by można je było skutecznie sprzedawać przez internet. Ale już jako źródło wiedzy o produkcie, sposób na wstępną przymiarkę i wycenę, sklep taki może być nieocenionym narzędziem. Klienci dzisiaj szukają rozwiązań dla siebie właśnie w internecie: przeglądają różne oferty, dowiadują się jakie są możliwości, orientują się w cenach.

Ta platforma stała się swego rodzaju sitem, które odsiewa tych klientów, którzy już wiedzą czego potrzebują i ile to może kosztować od tych, dla których są to rozwiązania zbyt drogie. Ci, którzy wyrażają zainteresowanie zakupem odsyłani są przez nas do najbliższych im punktów sprzedaży, gdzie otrzymują jeszcze doradztwo i usługę serwisową. W ten sposób nasi partnerzy handlowi otrzymują od nas wyselekcjonowanych klientów, którzy wyrazili zainteresowanie zakupem któregoś z naszych systemów osłonowych.

Ale sklep internetowy to nie tylko narzędzie wsparcia handlowego dla dilerów, to również platforma, z której producent dowiaduje się czego tak naprawdę chcą klienci indywidualni:

Dotychczas nie pracowaliśmy z klientami ostatecznymi, nie mieliśmy więc szans poznawać bezpośrednio ich oczekiwania w odniesieniu do osłon – mówi w wywiadzie dla FB dyrektor Baran. – Tymczasem wiedza jaką otrzymaliśmy przez tych zaledwie kilka miesięcy funkcjonowania sklepu jest większa niż ta uzbierana w firmie przez ostatnich 15 lat ! Stworzone w tym celu biuro obsługi klienta codziennie odpowiada na pytania dzwoniących, a jest to niejednokrotnie ponad sto telefonów dziennie. Tą drogą rzeczywiście poznajemy oczekiwania i trendy na rynku inwestorów indywidualnych. Potrafimy wreszcie na nie właściwie reagować – dodaje.

I to właśnie cieszy, że producenci branży stolarki i osłon potrafią wykorzystywać nowoczesne narzędzia do swoich potrzeb. Są przecież obszary, w których sklep internetowy nie sprawdzi się jako platforma sprzedażowa. Nie znaczy to jednak, że wcale nie jest nam potrzebny. A więcej o tym przeczytać będzie można w najnowszym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Najnowsze produkty osłonowe zobaczyć będzie można natomiast na Wystawie Innowacji, gdzie nasz miesięcznik też będzie dostępny dla gości.