Teksty do MultiPublikacji są nadsyłane przez firmy.

Więcej niż drzwi – społeczna odpowiedzialność w DNA firmy CAL

Red.: |Data publikacji:

27 września w poniedziałek pracownicy CAL-a wraz z zarządem i przyjaciółmi firmy posadzili 50-tysięczne drzewo w ramach corocznej akcji odsadzania lasu, a w piątek podczas koncertu charytatywnego zebrali ponad 55 tys. zł na rzecz szkoły „Bajka”, miejsca dla dzieci ze spektrum autyzmu.

CAL sadzi las
fot. Paweł Krzemiński

CSR, czyli społecznie odpowiedzialne zarządzanie firmą

Wysokiej jakości produkt i działania reklamowe to coraz częściej zbyt mało, aby skłonić klientów do zakupu. Okazuje się, że coraz więcej konsumentów zwraca uwagę nie tylko na jakość i cenę, ale także na działania proekologiczne (czy społeczne) prowadzone przez firmę. Według badania przeprowadzonego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą, w 2020 roku prawie 70% klientów oczekiwało od firm zaangażowania społecznego, a jedynie co trzeci respondent deklarował, że podczas zakupów zwraca uwagę tylko na cenę i jakość towaru czy usługi. To ważna zmiana w polskim społeczeństwie.

Akcja „Drzewo za drzwi”, czyli CAL sadzi las

Jest godzina 8.45 – do Nadleśnictwa Suwałki przyjechało ponad siedemdziesiąt osób, w tym zarząd firmy, pracownicy z rodzinami i sympatycy dbania o środowisko. Zebrali się, by wspólnie posadzić 10 tysięcy nowych drzew. To coroczna, czwarta już edycja proekologicznej akcji firmy CAL prawdziwe drzwi objęta patronatem prezydenta Suwałk Czesława Renkiewicza oraz merytorycznym wsparciem pracowników nadleśnictwa, którzy przeprowadzili profesjonalne szkolenie z sadzenia drzew i czuwali nad przebiegiem całego wydarzenia.

CAL sadzi las
fot. Paweł Krzemiński

W luźnej, radosnej atmosferze obsadzono młodymi sosnami i świerkami ponad dwa hektary powierzchni. W ramach akcji zastępca prezydenta Suwałk oraz przewodniczący Rady Miejskiej w Suwałkach wspólnie zasadzili 50-tysięczne drzewo. Pięcioletni plan – zapoczątkowany jeszcze w 2017 roku – został zrealizowany.

Co roku akcja cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród pracowników firmy i z pewnością będzie kontynuowana w kolejnych latach. CAL to rodzinna firma, która wyznaje zasadę, że w ramach dbałości o matkę naturę należy zwrócić jej to, co nam daje, w tym przypadku drewno, które jest surowcem wykorzystywanym do produkcji wysokiej jakości drzwi zewnętrznych i wewnętrznych.

„CALa pomoc dla Bajki” – muzyka w służbie dzieciom

Patrycja Piekutowska koncert CAL
Patrycja Piekutowska fot. Kamil Daniel Jutkiewicz

Dokładnie w tym samym tygodniu, 1 października w piątek, odbyła się również trzecia edycja koncertu charytatywnego – „CALa pomoc dla Bajki”. Zebrano rekordową kwotę ponad 55 tysięcy złotych – najwięcej w ciągu dotychczasowych edycji tej akcji. Podczas licytacji można było wygrać oryginalne prace stworzone przez dzieci ze szkoły „Bajka”, ale także płytę Patrycji Piekutowskiej, która swoim fantastycznym występem uświetniła wydarzenie, oraz słynną Włócznię Jaćwingów, przyznaną w tym roku firmie CAL za wyjątkowy produkt. Wylicytował ją Zdzisław Strumidło, wiceprezes firmy Bel-Pol, i zwrócił Sylwii Ciszewskiej, dyrektor zrządzającej CAL prawdziwe drzwi. O wspaniałą atmosferę podczas koncertu zadbali prowadzący wydarzenie: wyjątkowa Sylwia Ciszewska i niezastąpiony Krzysztof Szubzda, a także fenomenalna skrzypaczka Patrycja Piekutowska, której koncert odbył się po zakończeniu aukcji charytatywnej.

Lokalna, społeczna odpowiedzialność biznesu

Większości z nas CSR może kojarzyć się z wielkimi korporacjami, które swoje działania pomocowe prowadzą na całym świecie, niezależnie od kraju, z którego pochodzą. Jednak świadome zarządzanie firmą to nie tylko działania mające wypromować nas w świecie czy kraju, w którym sprzedajemy swoje produkty, ale przede wszystkim przynieść korzyści otoczeniu, w którym działamy i się rozwijamy. Tę filozofię wyznaje marka CAL, która swoje działania prowadzi nie tylko w Polsce (m.in. w tym roku pomagała Fundacji Virtuosa w remoncie budynku, w którym powstała pierwsza w Polsce Pracownia Symulacji Kardiologicznej – przestrzeń szkoleniowa w Centrum Zdrowia Dziecka), ale przede wszystkim regionalnie. Stąd coroczne akcje „Drzewo za drzwi” i „CALa pomoc dla Bajki”, w których udział może wziąć także lokalna społeczność i które przede wszystkim tej społeczności mają służyć. Bo dla CAL CSR to realna pomoc – również w Suwałkach, w których produkujemy naturalne, drewniane drzwi na lata.

Dokonując codziennych decyzji zakupowych, warto wybierać właśnie te firmy, które prowadzą działania proekologiczne i aktywnie angażują się w akcje społeczne, by dzięki temu mieć realny wpływ na nasze codzienne otoczenie.

1