W najnowszym , styczniowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe przypominamy wypowiedzi menedżerów branży stolarki donoszące się do sytuacji na rynku i przewidywanych kierunków jego rozwoju. Wypowiedzi te dają dobry obraz tego, co myślimy o przyszłości i czego się spodziewamy po rozwoju nowych technologii.
Zauważamy więc ogromną grupę nowych, młodych klientów, których oczekiwania i zwyczaje zakupowe mogą być diametralnie różne od dotychczasowych naszych doświadczeń. Mamy dla nich stosowne produkty i kanały dystrybucji, jednak nie zafunkcjonują one poprawnie, jeśli nie będziemy mieli partnerów wśród naszych dystrybutorów. Musimy znaleźć drogę do ich systematycznego kształcenia i skutecznego doszkalania. Działamy w otoczeniu, które śmiało implementuje technologię smart home, ale też w coraz większym stopniu stawia na rozwiązania służące ekologii i ochronie klimatu – to nasza nowa szansa. Potrafimy odpowiedzieć na te oczekiwania coraz doskonalszymi, zdigitalizowanymi produktami, a nasi dostawcy wciąż mają potencjał opracowywania i wdrażania coraz to nowszych innowacji zwiększających funkcjonalność naszych okien, drzwi, bram, osłon i fasad. Potrzebna jest jedynie właściwa strategia ich wykorzystania i komunikowania stolarki jako elementu systemów instalacji w nowoczesnych budynkach.
Takie wnioski my wyciągamy z rozmów z menedżerami naszej branży. Z konieczności są one dość ogólnikowe i co podkreślamy, wcale nie muszą być właściwe. Dlatego właśnie publikujemy na łamach Forum różne, nieraz przeciwstawne wypowiedzi, by każdy z Czytelników mógł samodzielnie ocenić ich wartość i wypracować sobie własne zdanie na to zagadnienie. Bo kto lepiej odczyta znaki czasu i realia rynku, ten ma szanse odnieść większy sukces. Gorąco polecamy wydanie styczniowe, ale i lekturę naszego miesięcznika w całym sezonie 2020, życząc trafnych wniosków i udanych decyzji biznesowych z wywiadów i artykułów, które w nim przeczytacie. Zachęcamy również do wyrażania swoich własnych opinii na jego łamach.