Trendy w sieciach

Autor: RK |Data publikacji: 2019-03-06

Magdalena Cedro-Czubaj, dyrektor marketingu Oknoplast Kraków i członek zarządu Związku POiD, na blogu e-point wypowiedziała się na temat trendów w funkcjonowaniu sieci sprzedaży. Zdaniem pani dyrektor z Krakowa w branży stolarki budowlanej widoczne są dwa mocne trendy:

szefowa marketingu Oknoplast Group

Pierwszy to ścisła współpraca między partnerem handlowym a dealerem. Polega na tym, że producent proponuje pomysł na rozwój lokalnego biznesu dealera: rozbudowę portfolio, dodatkowe usługi, które może oferować, by podnieść swoją marżę i zwiększyć konwersję. W drugim modelu współpracy producent bierze na siebie te elementy, które dla dealerów z wielu powodów są niewygodne lub nie mają zasobów na właściwe ich zaadresowanie. Na przykład producent rozbudowuje obszar obsługowy, by dealer mógł skupić się jedynie na kontakcie z klientem i sprzedaży, a cała obsługa (związana z zamówieniem, komunikacją, przygotowaniem indywidualnego projektu, etc) jest już po stronie producenta. Rozwijają się też call-centers czy innego rodzaju narzędzia szybkiego kontaktu z potencjalnym dealerem-sprzedawcą. Pierwszy model opiera się na relacjach długofalowych, a drugi na szybkiej sprzedaży, gdzie dealer jest szybkim pośrednikiem. Widać też, że w naszej branży pojawiają się narzędzia i techniki sprzedażowe z branży FMCG.

Nie sposób nie zgodzić się z panią Magdaleną, a i przykładami z życia moglibyśmy chyba sypnąć. O innych trendach, czy nawet MEGA-trendach dotyczących naszej branży rozmawiać będziemy na najbliższym spotkaniu Klubu Forum100, które już w kwietniu odbędzie się w Warszawie. Zainteresowanych tematem odsyłamy do biura Organizatora.