Skąd swoją wiedzę czerpią szefowie?

Autor: |Data publikacji:

Badania agencji medialnej Zenith ujawniły, że w bieżącym dziesięcioleciu aż o połowę zmniejszył się czas poświęcany na czytanie czasopism i w ogóle czytelnictwo mediów. Potwierdzają to również badania agencji Pactor, z których wynika, że niemal połowa menedżerów branży stolarki nie czyta regularnie żadnego czasopisma. Badania z ubiegłego roku pokazują również, że niestety aż 62 proc. naszych menedżerów nie czyta regularnie także żadnego internetowego portalu branżowego. Na pocieszenie można tam wyczytać, że mniej systematycznie do czasopism i portali jednak sięgają, co potwierdzili w ubiegłorocznym badaniu.

 

Czytelnictwo mediów branżowych istnieje więc w tej grupie. Menedżerowie branży stolarki najczęściej sięgają do wydawnictw i portali Muratora i Forum Branżowego (74 proc. wskazań), następnie do portalu Oknonet (40 proc.), do czasopisma ProfiOkno (28 proc.) i do miesięcznika Świat Szkła (26 proc.). Co piąty menedżer  sięga do kwartalnika OKNO, a co ósmy zagląda do takich portali jak BudujemyDom.pl, Okna.pl i OknoTest.pl. Za to aż 44 proc. kierujących firmami okienno-drzwiowymi zagląda na strony Facebooka i jest ich tam ponad 2 razy więcej niż w roku 2015.

Niebawem przeprowadzone zostanie kolejne badanie czytelnictwa wśród kadry kierowniczej przedsiębiorstw branży stolarki budowlanej. Bez wątpienia pozycję najchętniej czytanego i najczęściej polecanego medium utrzymają wydawnictwa i portal Forum Branżowego. Z dużym zainteresowaniem czekać będziemy natomiast na wyniki czytelnictwa mediów społecznościowych. Czy popularność Facebooka w tej grupie wzrosła w ostatnim roku? Czy nasi menedżerowie są już większą liczbą na Instagramie, GoldenLine czy Twitterze? Dowiemy się tego już niebawem.