Dariusz Miłek, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej CCC, wypowiedział się na jednym z portali na temat wyraźnych trendów, jakie uwidoczniły się w ub. roku w handlu. Ubiegłoroczne przychody producenta obuwia wyniosły 5,26 mld zł z czego 2,46 mld zł, a więc 47 proc. całości, zrealizowane zostało w kanale e-commerce. Pomimo lockdownu, w listopadzie, przy okazji Black Friday, padł nawet najwyższy w historii CCC dobowy wynik sprzedażowy.
– IV kwartał i cały 2020 rok był okresem umacniania i wykorzystania potencjału e-commerce. – mówi Dariusz Miłek – Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy takie jak migracja klientów do świata online, większa wrażliwość cenowa, zmieniająca się rola sklepów, rosnąca sprzedaż butów casualowych i sportowych, a także znaczenie marki i coraz większą rolę komunikacji i bliskiej relacji z klientem. Okres ten pokazał jednocześnie, że omnichannel, czyli model, na którym opieramy swoją strategię, to najsilniejszy trend w branży retail, a my jesteśmy rynkowym liderem innowacji i nowoczesnej sprzedaży.
Jest oczywiste, że doświadczeń handlowych producenta obuwia nie da się przenieść 1:1 w świat stolarki budowlanej. Nie można jednak też tych doświadczeń lekceważyć. Klienci bowiem po dobrych doświadczeniach zakupu butów przez internet za chwilę zapewne zechcą w ten sam sposób kupić okno, drzwi czy roletkę. Nie ma powodu, żeby nie..
cała informacja na portalu Retainet.pl