PORTA jest kobietą! …i dobrze

Red.: RK |Data publikacji: 2020-02-18

Od kilku dni po kilku dużych miastach w Polsce jeździły duże bilboardy z mocno kontrowersyjnymi hasłami: „Miejsce kobiet jest w kuchni”, „Kobiety ciągle gadają i gadają” oraz „Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci”. Zielone tło i charakterystyczna „ramka” kazały się domyślać, że jest to inspirowane przez firmę Porta – producenta drzwi. Od wczoraj okazało się, że bardzo słusznie, a do kontrowersyjnych haseł dodano „i dobrze” – co firmowały twarze znanych kobiet, ambasadorek kampanii: Magdaleny Różczki (aktorka), Gabi Drzewieckiej (dziennikarka) oraz Lary Gessler (córka restauratorki Magdy Gessler). W ten sposób Porta otwiera kampanię „Otwórz się na siebie”, która potrwa do połowy marca.

Na stronie otworzsiena.pl spróbowano dowieść trafności stereotypowych opinii o kobietach, a nawet obrócić je w ich atuty. Lara Gessler twierdzi, że to super, że może mieć swoje miejsce w kuchni. Gabi Drzewiecka gdyby nie gadała, gadała, to nie byłaby tak świetną dziennikarką. Magdalena Różczka z przewrażliwienia czyni natomiast cnotę wyrażającą się w trosce o dzieci porzucone.

Za koncepcję, kreację i realizację kampanii odpowiada Scholz & Friends z Warszawy. Kampania oprócz billboardów, obejmuje działania w digitalu, głównie landing page otworzsiena.pl., działania contentowe na WP.pl, reklamę prasową. Zaplanowano także konkurs, w którym do wygrania jest 2-osobowy wyjazd do SPA. Całość działań uzupełniają formaty display oraz aktywności na Facebooku marki i kanałach social media ambasadorek.

Porta twierdzi, że jest marką kobiecą i zachęca kobiety do otworzenia się na siebie, do bycia dumnymi z faktu bycia kobietą. Zachęca je również do sięgnięcia po katalog produktów Porty, aby tą swoją kobiecość jeszcze lepiej móc wyrażać.

Uzupełnienie (19 luty):

Kampania Porty spotyka się ze zróżnicowanym odbiorem: nie tylko z zachwytem, ale też, i to dość często, z wyraźną krytyką. Najczęściej zresztą ze strony kobiet!  Swoją krytyczną opinię wyraziła również szefowa firmy CAL, pani Sylwia Ciszewska: “Kampania nie dość, że utrwala szkodliwe stereotypy na temat kobiecości to jeszcze… sugeruje kobietom, że mogą być z nich dumne. Pomija kwestię, że ludzie są różni, bo co jeśli któraś kobieta nie wpisuje się w żaden stereotyp? Przestaje być kobieca? Czy wyobrażacie sobie podobną kampanię dotyczącą mężczyzn? Krzywdzące stereotypy należy piętnować. Zawsze. Zwłaszcza w przestrzeni publicznej.

Aż się boimy co będzie jak pewien “działacz” ogłosi za chwilę wyniki plebiscytu pod nazwą “Kobiety Branży Stolarki 2020”. Jak sam pisze: “Kobiety Branży Stolarki są bardzo wpływowe i bardzo potrzebne zrównoważonemu rozwojowi każdej branży, a branży stolarki w szczególności”. Czyżby nowe krzywdzące stereotypy?

 

 

1