W trakcie webinarowego spotkania Koalicji Termomodernizacji mowa była o spodziewanym w przyszłym sezonie spadku popytu na okna i drzwi. Zaprezentowano dane GUS o 40-procentowym spadku ilości rozpoczętych budów w październiku, ale też informacje o pesymizmie w nastrojach konsumentów. Obecna skłonność do dokonywania ważnych zakupów, w tym także do remontowania, była na poziomie najniższym od IV 2020 roku, a więc z samych początków pandemii COVID. Konsumenci w swojej ogromnej większości nie mają wiary w to, że w najbliższym roku sytuacja ich gospodarstwa domowego się poprawi, że uda im się cokolwiek zaoszczędzić.
Takie słabe nastroje potwierdzają również najnowsze badania rynku konsumenckiego. Jak wynika bowiem z grudniowego badania postaw konsumenckich, aż 8 na 10 Polaków zamierza ograniczyć także świąteczne wydatki na tegoroczne zakupy produktów spożywczych. Z kolei 28% respondentów deklaruje przeznaczyć na to kwotę od 101 do 200 zł na jedną osobę. Rok temu ten przedział został wskazany przez co czwartego ankietowanego. Do tego 9 na 10 badanych poszuka w sklepach produktów w akcjach rabatowych, czyli więcej niż przed ostatnim Bożym Narodzeniem. Ponadto badanie pokazuje, że w ramach aktywnego oszczędzania aż 94% osób planuje skorzystać z listy zakupów. To również oznacza wzrost w porównaniu z końcem ubiegłego roku.
źródło: MondayNews