Partnerstwo w biznesie

Red.: |Data publikacji:

Izabela Tryba, dyrektor handlowa firmy OknoPlus rozmawia z naszą autorką o swojej karierze i drodze do branży stolarki. Jednym z tematów, który panie poruszyły w swojej rozmowie była kwestia „męskości” tego segmentu, niewielkiego w nim udziału kobiet. Dyrektor OknoPlusa zauważyła jednak, że w branży okienno-drzwiowej pań wcale nie jest mało:

Jeśli chodzi o branże usługowe, doradztwo techniczne i sprzedaż okien, to myślę, że akurat w tych obszarach pracuje sporo kobiet. Tego męskiego świata – jak się pani wyraziła – bardziej doświadczyłam wraz z objęciem funkcji dyrektora handlowego. W większości firm, które dostarczają nam profile, okucia i szyby, jak i produkujących stolarkę, funkcje tę pełnią najczęściej mężczyźni.

Czy czasem w tych negocjacjach handlowych wyczuwa pani, że mężczyźni woleliby mieć raczej do czynienia z męskim partnerem? – dopytała nasza autorka. A pani Izabela na to:

Myślę, że w takich relacjach nie chodzi tylko o płeć. To częściej kwestia tego, czy ma się wspólne wartości, czy w podobny sposób postrzega się rzeczywistość. Bardziej na tym tle może rysować się konflikt. To, co dla mnie jest wartością nadrzędna, dla kogoś innego może nią nie być. Myślę tu o uczciwości czy sprawiedliwości. Dla mnie jest to wyznacznikiem moich działań. Dla kogoś innego może być dowodem naiwności, słabości czy uległości. Dla mnie ważne jest partnerstwo w biznesie. Uważam, że to jest optymalny model współpracy.

A więcej o tym modelu i postrzeganiu świata stolarki przez panią Izabelę przeczytać można w kwietniowym wydaniu naszego miesięcznika. Gorąco zachęcamy do lektury, bo jak zwykle, naprawdę warto.

1