Okna same się nie sprzedadzą

Red.: |Data publikacji:

Jeszcze w marcu pisaliśmy, że różne są postawy producentów stolarki wobec szansy sprzedażowej, jaką daje nam program Czyste Powietrze i dotacje na termomodernizacje budynków.  Część z nich się wahała. Tymczasem od początku roku Koalicja Termomodernizacji przeszkoliła już ponad 1000 dilerów stolarki, a  ponad połowie z nich wręczyła dyplomy doradcy ds. dotacji. W tym czasie liczba wniosków składanych w Czystym Powietrzu podwoiła się. Znacząco wzrosła w nich ilość wniosków o dotacje na wymianę okien i drzwi.

Te liczby pokazują, że nie warto czekać, nie warto narzekać, ale czym prędzej należy sięgać po środki z programu Czyste Powietrze. Drogą do tego jest doradzanie klientom w zakresie pozyskiwania dotacji. W najbliższym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe znajdziecie mnóstwo materiałów i opinii o korzyściach z termomodernizacji, z wymiany stolarki, z sięgania po dotacje na te cele. Wątpliwości nie ma gość majowego wydania, prezes firmy Winkhaus Polska, pan Janusz Rodzki, który na łamach naszej branżowej gazety mówi:

Duże nadzieje wiążę z programami dotacji do termomodernizacji budynków, bo mówimy o potężnych funduszach. Te pieniądze leżą na stole, tylko trzeba chcieć po nie sięgnąć. Jak to dotrze pod strzechy, sukces jest murowany. Ludzie muszą się o tym dowiedzieć i uwierzyć. Musimy szkolić dilerów, budować ich świadomość, bo bez nich sprzedaży nie będzie. Czasy, kiedy okna same się sprzedawały, niestety minęły. Teraz trzeba sprzedawać aktywnie.

Szef Winkhausa nie jest odosobniony w swojej opinii, gdyż podobne zdanie mają menedżerowie firm – producentów okien i drzwi, które tworzą Koalicję Termomodernizacji. Poniżej przeczytać możecie opinie kilku z nich, zaczerpnięte z majowego wydania Forum. We wszystkich przebija świadomość, że rynek wymian może być w tym roku kluczową szansą nie tylko na przetrwanie, ale nawet na utrzymanie ubiegłorocznych wyników sprzedaży. Przemawiają za nimi już efekty pierwszych miesięcy działania, w których zauważają rosnącą ilość zapytań o wymiany stolarki, zapytań płynących od klientów zainteresowanych skorzystaniem z dotacji.

Rynek remontów to szansa sprzedażowa

Na rynku stanów surowych jest zauważalna zadyszka i widać, że światełko w tunelu widzą tylko ci wyposażeni w porządne lornetki. Naturalną siłą rzeczy jest przeniesienie wzroku na rynek remontowy. Tu wciąż jest mnóstwo okien do wymiany, trzeba tylko do klienta dotrzeć i przekonać go, że jest na to właściwy moment. Potencjał tego rynku jest ogromny, a program dofinansowania tak atrakcyjny, że nawet najbardziej zatwardziali zmieniają zdanie. (Dariusz Zabielski, DOMEL)

Rynek remontowy ma spory potencjał dzięki wprowadzonej od stycznia udoskonalonej wersji programu „Czyste Powietrze” 3.0. Dzięki niemu klient może tanio wymienić w swoim domu stolarkę drzwiową, co w późniejszym czasie przełoży się na niższe rachunki za energię cieplną, której ceny – jak wiemy – ostatnio znacznie wzrosły. (Dariusz Tkaczyk, SPUTNIK DOORS)

Przyjmuje się, że w Polsce ponad połowa budynków ma niski lub zerowy standard izolacji termicznej. To bardzo chłonny rynek, który potrzebuje impulsu do działania. Dzięki zmodyfikowanym – w porównaniu do poprzedniej wersji programu „Czyste Powietrze” – warunkom oraz kwotom dotacji zwiększyło się znacząco zainteresowanie właścicieli domów pracami związanymi z dociepleniem i wymianą stolarki. (Joanna Więcław, DAKO)

Obserwujemy rosnącą liczbę zapytań i zamówień dotyczących prac remontowych domów, kamienic i bloków. Właściciele stawiają na termomodernizację, licząc na podniesienie komfortu termicznego, a także na obniżenie rachunków za energię, której koszty wciąż rosną. Potencjał tego segmentu rynku jest naprawdę duży, zwłaszcza, że inwestorzy mogą korzystać z licznych dofinansowań, np. w ramach programów „Czyste Powietrze” czy „Ciepłe Mieszkanie”. (Kamil Grodecki, ABAKUS)

Większa sprzedaż dzięki dotacjom

Przystąpiliśmy do Koalicji Termomodernizacji i przeszkoliliśmy większość naszych pracowników i partnerów. Od początku roku widzimy, że zainteresowanie konsumenta jest naprawdę duże. W salonach sprzedaży Sokółka prawie codziennie pojawia się ktoś z pytaniem o dofinansowanie do wymiany okien. Niemniej daje się zauważyć, że klientom brak szczegółowych informacji dotyczących programu, dlatego potrzebują naszego doradztwa. (Maciej Ordowski, SOKÓŁKA Okna i Drzwi)

Zawarliśmy wiele lokalnych koalicji z firmami od pomp ciepła, szeroko pojętego ogrzewania, wentylacji, rekuperacji, fotowoltaiki, od dociepleń, by każdy klient wiedział, że jest coś takiego jak program „Czyste Powietrze”, i mógł sprawdzić, czy może z niego skorzystać. A jeśli tak, to możemy napisać w jego imieniu wniosek i pozyskać nawet 100 proc. dotacji na termomodernizację. Nasz handlowiec złoży wniosek do całego zakresu prac termomodernizacyjnych, nie tylko na wymianę okien, ale też pieca, docieplenie, instalację fotowoltaiczną, ocieplenie dachu, stropu etc. – w zależności od potrzeb. (Magdalena Goławska, FRAMEX)

Teraz zadaniem naszej branży jest edukacja inwestorów, wskazywanie możliwości pozyskiwania wparcia finansowego i pokazanie, że w salonach czekają doświadczeni eksperci, którzy pomogą wypełnić wniosek od A do Z. Ta gra w dzisiejszych czasach jest warta świeczki. (Dawid Mickiewicz, OKNOPLUS)

Jak widać z powyższych opinii, aktywni producenci już działają w programie Czyste Powietrze, a to przynosi im konkretne korzyści. Przynosi im i ich sieci dilerskiej. Ilość zleceń obsługiwanych w połączeniu z dotacjami będzie rosła proporcjonalnie do ilości doradców w punktach sprzedaży oraz świadomości klientów o możliwościach pozyskiwania tych dotacji. Koalicja Termomodernizacji postawiła sobie za cel wyszkolenie 500 doradców ds. dotacji oraz podwojenie ilości wniosków o dotacje do wymiany stolarki. Obydwa te cele zostały już osiągnięte.

Nie kończymy jednak działań Koalicji, bo programy dotacji do remontów budynków też nadal będą się rozwijać. Już w tym roku, a na pewno w latach kolejnych, ci wszyscy dilerzy, którzy nie będą potrafili pomóc klientom w pozyskaniu dotacji, ci będą mieli kłopoty sprzedażowe. Dlatego Koalicja Termomodernizacji wciąż zachęca producentów do wyposażenia ich sieci sprzedaży w umiejętność obsługi wniosków o dotacje, a dilerom indywidualnie zapewnia pełny program szkoleniowy i doradztwo. Dzisiaj już nie warto się wahać – dzisiaj trzeba działać, by sprzedawać. Jak mówi cytowany na początku szef Winkhausa:  „Czasy, kiedy okna same się sprzedawały, niestety minęły.” Nadszedł czas aktywnej sprzedaży i solidnego doradztwa.

Zapraszamy do Koalicji Termomodernizacji.

1