Jonasz Wiercioch, menedżer działu marketingu krakowskiego Oknoplastu, wyjawił na jednym z portali założenia nowej strategii komunikacji marketingowej tej firmy. Mówi w nim o tych założeniach, o nowej kreacji, ale też o przestarzałych sposobach komunikowania firm branży stolarki:
Kiedy ludzie związani z branżą mówią o funkcjonalności okien, często używają technicznych terminów, które nic nie znaczą dla większości odbiorców. Wymiana okien nie jest celem samym w sobie – jest to element całego procesu zmiany, remontu, kupna nowego domu czy mieszkania. My powinniśmy w tym procesie pomagać klientowi, wspierać i wyedukować go, a nie „czarować” i dokładać dodatkowych, niepotrzebnych informacji na temat technologii, możliwości szyb, liczby komór, które dają określone właściwości. Te dane zwykle są podawane w wartościach cyfrowych lub za pomocą skrótów, które nie zawsze są zrozumiałe dla klienta, dlatego pragmatyzm w komunikacji jest dla nas podstawową wartością. (..)
Największym wyzwaniem jest zdigitalizowanie procesu zakupowego, a w jego ramach także poprawienie jakości i szybkości składania zamówień – czyli procesu od zainteresowania konsumenta, po złożenie przez niego zamówienia. Obecnie ten proces jest bardzo rozciągnięty, można powiedzieć, że przestarzały, więc młode generacje będą miały ogromny problem, żeby się w nim odnaleźć. Myślę, że w pewnym momencie nowe pokolenia zakomunikują jasno, że potrzebują zmiany i wygra ten, kto pierwszy im będzie potrafił im odpowiedzieć.
Kolejne wyzwane wiąże się z tym, że branża musi być przygotowana na obecność w wielu kanałach. Wśród odbiorców powszechny jest multiscreening – ludzie konsumują treści za pomocą różnych kanałów, więc marki powinny być „w gotowości”, już nie tylko na YouTube, Facebooku, ale także na TikToku. On sam w sobie jest ogromnym wyzwaniem – pojawia się pytanie, jak z wykorzystaniem tego kanału mówić w ciekawy sposób i być techniczną marką, która wpisze się w trend i narrację tiktokową.
Zespół Oknoplastu pracuje już nad nowym narzędziem internetowym, który pomoże marce przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i utrzymać ich zainteresowanie. Powinno ono zafunkcjonować już niebawem, a nowa kreacja reklamy tej firmy kierować ma w jego stronę. Więcej o założeniach nowej strategii marketingowej Oknoplastu na sezon 2022 przeczytać można w rozmowie z menedżerem tej firmy na portalu nowymarketing.pl .