Menedżerowie czytają Forum Branżowe

Autor: |Data publikacji:

W połowie grudnia 2018 r. agencja badawcza KFcati przeprowadziła ankietę wśród menedżerów firm produkujących wyroby stolarki budowlanej. Zapytała w niej m.in. o to, jakie czasopisma i portale są im znane, które czytają, a które poleciliby kolegom z branży. Z podsumowań wynika, że podobnie jak rok temu i jak 3 lata temu, najbardziej znanymi i czytanymi są media wydawnictwa Forum Branżowe: miesięcznik i serwis internetowy.

Uzyskały one aż 92 proc. wskazań przy pytaniu o znajomość, a niemal 60 proc. menedżerów przyznało, że je czytuje. Prawie połowa poleca je innym. Zaledwie 3 proc. ankietowanych powiedziało, że nie zna żadnego czasopisma branżowego, a 11 proc. nie zna żadnego serwisu internetowego. Są to wyniki o wiele lepsze niż te z lat ubiegłych.

Ankietowani spontanicznie wymienili w tym badaniu 22 tytuły prasowe i 16 serwisów internetowych, które w ich opinii, poruszają tematykę stolarki budowlanej. Jednak znajomość na poziomie powyżej 30 proc. uzyskały zaledwie 4 czasopisma oraz 3 serwisy internetowe (w tym 2 media Muratora). Przy tej okazji ujawniono, że czasopisma branżowe nie docierają do ponad ¼ firm produkujących stolarkę. Należy wyrazić nadzieję, że lukę tą zapełniają serwisy internetowe, jak choćby serwis ForumBranzowe.com, który choć działa dopiero od września tego roku z miesiąca na miesiąc zyskuje tysiące nowych użytkowników.

W tegorocznym badaniu czytelnictwa mediów branżowych zapytano również o użytkowanie mediów społecznościowych. Odniesieniem były tu wyniki z roku 2017, kiedy to do korzystania z Facebooka i innych przyznawało się 44 proc. menedżerów. W tym roku liczba użytkowników wzrosła o 5 proc., z czego 44,4 proc. jest aktywna na Facebooku, 4,4 proc. na Instagramie, a 3,2 proc. na LinkedInie. Niemniej nadal oznacza to, że ponad połowa menedżerów branży stolarki w żaden sposób nie jest aktywna w mediach społecznościowych.

Grudniowe badanie mediów branżowych jest bardzo korzystne dla mediów Wydawnictwa Forum Branżowe. Podtrzymuje naszą mocną pozycję w tej branży, ale i wskazuje, w których obszarach powinniśmy jeszcze popracować. Nie mniej, warto przytoczyć zdanie z tego raportu, które sprawiło nam największą radość:

„Zdecydowanym liderem rankingu znajomości i czytelnictwa prasy branżowej jest Forum Branżowe. Miesięcznik ten odnotowuje prawie trzykrotnie wyższy w porównaniu do drugiej i trzeciej pozycji w rankingu wskaźnik znajomości spontanicznej, ponad dwukrotnie wyższy wskaźnik dotarcia oraz regularnego czytelnictwa w firmach”.

Najnowszy raport z badania czytelnictwa mediów branżowych obejmuje oczywiście także szereg innych tytułów prasowych i serwisów internetowych z przyporządkowanymi do nich wartościami. Jest to doskonałe narzędzie dla działów marketingu, by właściwie zaplanować dotarcie do firm i menedżerów branży stolarki.

Raport w wersji elektronicznej dostępny będzie przez cały styczeń WYŁĄCZNIE dla abonentów serwisu ForumBranzowe.com. To w ramach podziękowania za okazane zaufanie i na potwierdzenie słuszności Waszego wyboru. Zachęcamy do kontaktu z naszym działem marketingu, gdy zechcą Państwo dołączyć do grona naszych abonentów : justyna.hennig@forumbranzowe.com .