Marek Warzybok, założyciel i wieloletni szef firmy GEZE Polska, udzielił nam wywiadu, który w całości publikujemy w najnowszym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Mowa w nim o działalności firmy od początku jej istnienia, ale też w okresie pandemii. Przez czas wirusa jego stuosobowa firma przeszła dość łagodnie, a on sam potrafił też znaleźć w tej sytuacji elementy, które wniosły na przyszłość pozytywne narzędzia i rozwiązania. Na przykład kontakty online…
Wydaje mi się że wspólnie doświadczyliśmy i nabraliśmy przekonania, że bardzo dużo rzeczy możemy zrobić zdalnie, niekiedy wręcz z domu. Przekonaliśmy się, że nie zawsze wyjazd do klienta jest uzasadniony czy niezbędny – mówi Marek Warzybok w rozmowie z Forum. – Oczywiście dla budowania relacji takie wyjazdy nadal będą potrzebne, bo inaczej tego się nie zbuduje niż w trakcie spotkania twarzą w twarz. Ale już wiemy, że mnóstwo rzeczy można załatwić zdalnie: telefonicznie, mailem, wideokonferencją, Skypem. Klienci, którzy także w tym czasie często prosili nas o pomoc, a nawet wzywali do swojej hali produkcyjnej czy na budowę – też korzystali z tych narzędzi i tą drogą otrzymywali kompetentną poradę czy rzeczywistą pomoc. Ale było też wiele firm, które wręcz nie życzyły sobie jakichkolwiek odwiedzin i to nie tylko w Polsce ale i w Czechach i na Słowacji. Dzięki temu doświadczeniu optymalizowanie wyjazdów, wizyt i kosztów będzie teraz o wiele prostsze niż do tej pory. Mamy to już „przetrenowane” – dodaje.
Wydaje się, że rzeczywiście sytuacja zmusiła szefów wielu firm do zaakceptowania metody pracy zdalnej. Ważne również, że my sami, niezależnie od wieku, odkryliśmy, że rozmowa na odległość może być równie skuteczna, jak ta bezpośrednia. Ważne, że na tą formę komunikowania otworzyliśmy się dość powszechnie, po obydwu stronach handlowania. Jest niemal pewne, że zaoszczędzimy w ten sposób mnóstwo czasu, a nasze firmy mnóstwo pieniędzy. O innych aspektach rzeczywistości post-pandemicznej przeczytać natomiast będzie można w rozmowie z byłym już szefem Geze, w najnowszym, lipcowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Dostępne w prenumeracie.