Kontaktron jako argument sprzedażowy

Red.: |Data publikacji:

Grzegorze Bułat, product manager w firmie Maco Polska, podzielił się na łamach naszego miesięcznika pomysłem na oferowanie klientom kontaktronów już w momencie zakupu okien. Są to drobne urządzenia, tak przecież przydatne w trakcie użytkowania stolarki, a mogą się stać ważkim argumentem sprzedażowym.

Dzięki kontaktronom możemy z użyciem aplikacji na telefonie na bieżąco monitorować pozycję skrzydła okiennego. Możemy wówczas szybko zrewidować, czy ewentualna zmiana była o danej porze naturalna, związana z rytmem życia domowników, a jeżeli nie, to możemy odpowiednio zareagować. Ponadto niektóre kontaktrony, jak można podpiąć do systemu alarmowego – wówczas urządzenie wygeneruje informację, że coś niepokojącego dzieje się z oknem i uruchomi się alarm. Co ważne, kontaktrony bezprzewodowe można zamontować w dowolnym momencie użytkowania okien, więc możemy w prosty i szybki sposób zwiększyć bezpieczeństwo domu.

Chcielibyśmy, aby kontaktrony kupowano razem z oknem. Zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze w momencie zakupu okien klienci myślą dodatkowo o alarmach i kompleksowym zabezpieczeniu domów. Dopiero później, gdy okna są zamontowane i stają się częścią życia i funkcjonowania w budynku, klienci zaczynają się zastanawiać, jak je zmodyfikować, czy polepszyć. Producentom okien oferujemy rozwiązanie, które może ułatwić podjęcie decyzji już na etapie zakupu okien. Polega ono na wstępnym montowaniu samej obudowy kontaktronu, bez elektroniki. Liczymy na to, że klienci szybko zadadzą sobie pytanie, do czego służy ten „tajemniczy” element. Wówczas przedstawiciel handlowy może wytłumaczyć inwestorom, że to element umożliwiający podpięcie systemu alarmowego i wprowadzający rozwiązania smart. Liczymy na to, że klient skusi się wówczas na zakup. Większość naszych klientów zgadza się z tą filozofią i uważa, że pomysł przyciągnięcia ponownie klienta do salonu sprzedaży jest bardzo interesujący.

Okna z miejscem na kontaktrony miały by być więc propozycją lepszą, szerszą. I niezależnie od tego czy klient podepnie okno do systemu alarmowego, to już kupując je widzi, że ma taką możliwość, że dostaje coś więcej. To chyba dobry pomysł, jednak warunkiem musi być jako takie pojęcie sprzedawcy o funkcjonowaniu systemu alarmowego w budynkach. To można poznać w programie Dom Bezpieczny. Polecamy.

1