Janusz Komurkiewicz, prezes Związku Polskie Okna i Drzwi, a na codzień członek zarządu Fakro, wyjawił na łamach majowego Buildera jak ta organizacja zamierza działać, aby pobudzić popyt na stolarkę. Po krytycznym felietonie, jaki ukazał się w naszym serwisie, światełko nadziei daje informacja, że JUŻ W LIPCU ta organizacja branżowa zamierza uruchomić program nakłaniający konsumentów do wymiany okien i drzwi.
My jako organizacja zrzeszająca branżę wychodzimy również z naszymi inicjatywami, które mają na celu pobudzenie popytu dla branży stolarki budowlanej w nowej rzeczywistości. Już w lipcu uruchamiamy ogólnopolski program społeczny „Wymiana stolarki z Dobrym Montażem”, który prezentować będzie benefity produktów, inspirować konsumentów i angażować ich, skłaniając do zakupu nowej stolarki. Kampania ma zachęcić Polaków do wymiany okien, osłon, drzwi, bramy, zakupu sterowania smarthome, narzędzi czy akcesoriów związanych z tym procesem. Chcemy jednocześnie zwrócić uwagę Polaków na możliwości, które mogą wykorzystać w ramach ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów. Dzięki programowi „Czyste powietrze”, możemy nie tylko zyskać pomoc finansową na wymianę pieca grzewczego, ale także otrzymać dopłatę na wymianę stolarki okiennej i drzwiowej w ramach kampanii „Wymień stolarkę”, która rekomenduje okna, drzwi i bramy produkowane przez firmy członkowskie Związku POiD.
Związek gromadzi niemal setkę producentów stolarki i dostawców materiałów do jej produkcji, na ogólną ich liczbę kilku tysięcy w skali całego kraju. Byłoby pewnie wskazane, żeby chociaż dla tej setki był oparciem i pomocą w trudnym czasie pandemii. Po deklaracji jej szefa pojawia się nadzieja, że już od lipca takim wsparciem może się okazać. Brawo Związek POiD.