Czynniki sukcesu

Red.: |Data publikacji:

Mikołaj Placek, prezes zarządu Oknoplast Group, na rok przed Jubileuszem 25-lecia, udzielił wywiadu miesięcznikowi Manager MBA, w którym mówi o czynnikach sukcesu i celach swojej firmy. Z krótkiego zapisu wybraliśmy fragment mówiący o kreowaniu trendów i umiejętnej komunikacji:

Co znaczy być trendsetterem w oknach?

Na przestrzeni 24 lat naszej działalności jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek ponad 40 nowych rozwiązań, z których wiele kształtuje trendy rozwoju stolarki otworowej na rynkach europejskich. Wprowadziliśmy innowacje, będące dzisiaj standardem branży okiennej w Europie. Często firmy niemieckie, francuskie i włoskie podążają za nami. Pokazuje to, że produkty Grupy Oknoplast są unikatowe i wyprzedzają technologicznie zagraniczną branżę.

Z czego wynika strategia marketingowa Oknoplastu?

Sukces to oczywiści efekt wielu czynników, ale z pewnością należałoby wskazać także ogromną  rolę komunikacji i zrozumienia rynku. Przede wszystkim warto słuchać klientów, którzy poszukują odpowiedzi na konkretne pytania. Dlatego niezbędny jest odpowiedni dobór strategii komunikacji marketingowej. Mając tą świadomość postawiliśmy na jasną komunikację, czego odzwierciedleniem jest Oknoplast LAB.”

W dalszej części rozmowy Mikołaj Placek mówi o strategii bycia na rynkach zagranicznych i przyszłych kierunkach ekspansji. Całość wywiadu do przeczytania we wrześniowym wydaniu miesięcznika Manager MBA. A więcej o planach Oknoplastu w sezonie 2018 zobaczyć można w wywiadzie video.

1