Ciekawą akcję marketingową dotykającą tematu stolarki przeprowadziła Ikea. Szwedzka sieć sklepów wysłała do swoich klientów prezent w postaci rolety wewnętrznej. Tym samym okna zyskały funkcję nośnika reklamy.
Na początku września Ikea zaprosiła swoich klientów w Szwecji do ubiegania się o tytuł „Sleepfluencerów”. Sieć sklepów umówiła się z nimi, że otrzymają bezpłatną roletę zaciemniającą, w zamian za to, by od jej zewnętrznej strony widniała reklama produktów firmy.
Ikea wykorzystała w ten sposób okna klientów do promocji swoich produktów, takich jak łóżka, materace, kołdry i poduszki. Posłużyła się roletami wewnętrznymi Fridans. W tym przypadku firma zdecydowała się nie korzystać z zewnętrznego producenta osłon, zamiast czego stworzyła i wypromowała własny produkt.
Kampania marketingowa, choć była prowadzona tylko w Szwecji, to odbiła się szerokim echem na świecie. Za jej pomysł i realizację akcji „Sleepfluencers” odpowiada szwedzka agencja Åkestam Holst NoA, na której czele stoi Polak, Michał Sitkiewicz. „Ta kampania jest zabawnym przykładem tego, jak możemy wziąć prosty produkt codziennego użytku i przekształcić go w coś zarówno funkcjonalnego, jak i innowacyjnego” – powiedział art director agencji.
W taki oto sposób zwykła roleta stała się nośnikiem reklamy, a pośrednio również taką funkcję otrzymało okno. Ja natomiast jestem ciekaw, czy pomysł na wykorzystanie rolety i okna jako powierzchni reklamowych zostanie podchwycony, czy pozostanie jedynie efemerydą.