Filozofia bycia innowacyjnym

Autor: |Data publikacji:

Wacław Figiel, prezes zarządu OknoPlus, przy okazji obchodzonego przez firmę w maju Jubileuszu 25-lecia działalności, udzielił wywiadu jednemu z portali internetowych, w którym opowiedział o historii i filozofii działania jego firmy. Wspomniał w nim m.in. o wpływie kryzysu covidowego na sytuację w spółce:

Wacław Figiel, prezes marki OknoPlus

Myślę, że ta sytuacja zmieniła wszystkich. Musieliśmy nauczyć się zupełnie innego trybu życia i pracy, komunikacja stała się nieco bardziej skomplikowana, a zdalna rzeczywistość wymagała pełnego przystosowania, a także ogromu zrozumienia i cierpliwości. Mogę śmiało powiedzieć, że ten test zdaliśmy bardzo dobrze i napawa mnie to ogromną dumą. Byliśmy odpowiedzialni za siebie, za naszych klientów, a zawdzięczamy to szacunkowi, samodyscyplinie oraz temu, że jesteśmy naprawdę zgraną drużyną.

Mówiąc natomiast o źródłach siły marki i inspiracjach dla niej wskazał na innowacyjność:

W firmie OknoPlus panuje „moda na innowacje”, ale nie jest ona ulotna, tylko świadoma i konsekwentnie wcielana w życie. Wprowadzenie każdej nowości niesie za sobą zagrożenie, ryzyko porażki, a mając tę wiedzę można postąpić na dwa różne sposoby. Pozostać w dobrze znanej strefie i nie rozwijać swojego potencjału lub działać proaktywnie i inspirować do dalszego rozwoju. Udało nam się sprawić, że zgodnie podążamy drugą ścieżką, a nasz zespół naprawdę zrozumiał filozofię bycia innowacyjnym i nie chce zwalniać tempa. To nasza siła napędowa.

Stolarka budowlana jest branżą niezwykle innowacyjną. Filozofia bycia innowacyjnym wyznawana jest jednak przez niewiele firm okienno-drzwiowych, choć każda przecież musi jakoś reagować na pojawiające się innowacje od swoich dostawców. OknoPlus odmiennie od większości inspiruje się tymi innowacjami, szuka ich na rynku, by następnie wdrożyć do swojej oferty. Z wypowiedzi prezes Figiela wynika, że jest to zasada ich działania. I choć to powoduje, że okna z Libertowa nie należą do najtańszych na rynku, to mimo tego co roku znajdują coraz większą ilość swoich nabywców. Ot, taki pomysł na rynkowe dookreślenie się. Na pewno godne naśladowania.

Całość wywiadu z prezesem OknoPlusa znaleźć można na stronie housemarket.pl