Wkrótce na polskim rynku będą dostępne ekspozytory cyfrowe, które mogą zastąpić fizyczne okna i drzwi. Dla salonów okiennych może to być rewolucja. Dla marketingu tej branży również.
– Nie możemy mieć wszystkiego na ekspozycji. Za mało jest miejsca w salonie i za każde okno czy drzwi trzeba zapłacić – tłumaczą sprzedawcy dociekliwemu klientowi, który chciałby zobaczyć, jak w rzeczywistości będzie wyglądał jego nowy zakup. Potrafi on wybrzydzać i komplikować: pokażcie mi to okno czerwone, a może lepiej białe, profil kwadratowy albo zaokrąglony, zmieńcie akcesoria, klamkę. A jak to się będzie otwierało? Co z ceną, jeśli zmienimy profil na grubszy, a szybę na P4? A można zobaczyć szprosy?
Era cyfrowych ekspozytorów?
Czy w czasach sztucznej inteligencji i wirtualnej rzeczywistości sprzedawcy skazani są na prezentowanie klientom próbek i drukowanych katalogów? Już niedługo nie, bo wraz z czwartą rewolucją przemysłową nachodzi era cyfrowych prezentacji. Podczas Open Day w siedzibie spółki R&D Tech takie innowacyjne rozwiązanie zaprezentował Federico Caiumi, dyrektor marketingu firmy Voilap.
Cyfrowy ekspozytor to ekran o rozdzielczości 4K (około 4 tysięcy pikseli na szerszym boku) i wymiarach przypominających okno. Produkt zobaczymy trójwymiarowo, tak jak będzie wyglądał, gdy zostanie wyprodukowany. W tym cyfrowym oknie można zmienić wszystko w czasie rzeczywistym i pokazać każdą możliwą opcję produktu. Dane do pamięci systemu są wgrywane przez dostawcę z materiałów klienta: katalogów, cenników, opisów technicznych. Otrzymuje on sprzęt z gotowymi ustawieniami początkowymi. Potem może samodzielnie zmieniać i uzupełniać dane na platformie.
Ekspozytor cyfrowy na odległość
Imitujący pełnowymiarowe okno cyfrowy ekspozytor jest sterowany z tabletu lub komputera. Także na odległość poprzez Internet. Można z centrali firmy ustawić prezentację w jednym z salonów firmowych lub we wszystkich. W każdym momencie dostępne są statystyki przedstawiające liczbę ludzi oglądających produkt. Może to być bardzo potężne narzędzie dla marketingu.
Jakie znaczenie dla salonów okiennych może mieć ta nowość? Można zmniejszyć zdecydowanie ilość fizycznych próbek i wyrobów na ekspozycji, co przy ograniczonej powierzchni jest korzyścią bezcenną. Na pewno cyfrowy ekspozytor spodoba się klientom szukającym nowoczesnych rozwiązań. Zobaczenie zmieniającego się okna wywołuje efekt “WOW”. Tym bardziej, gdy klient przy pomocy sprzedawcy sam stworzy swoje okno i zobaczy jego budowę. I co chyba jest równie ważne: podczas konfiguracji okna, robi się wycena i jest ona zawsze widoczna. Po każdej zmianie, cena zmienia się automatycznie w czasie rzeczywistym. Poza okiennym producent oferuje także ekspozytory do drzwi wewnętrznych i zewnętrznych.
Voilap, jest nową marką Emmegi Group. Jej produkty będą dostępne na polskim rynku w ofertach firm należących do Grupy. W sprzedaży powinny się pojawić w pierwszym kwartale 2019 r. Proponowane będą dwie opcje sprzedażowe tych produktów: zakup oraz wynajem.