Ciekawość rynku i klienta

Red.: |Data publikacji:

Jan Kidaj, prezes zarządu Aliplast rozmawiał z portalem 4stars.pl o czynnikach sukcesu. Naszą uwagę zwróciła „ciekawość”, której pan Prezes poświęcił większy fragment tej rozmowy:

– Ważne czynniki sukcesu stanowią też takie cechy jak odwaga w podejmowaniu działań i decyzji, a także ciekawość – ciekawość rynku, produktów czy potrzeb klienta – powiedział prezes Kidaj. – Niektórzy kupujący wybierają produkty w sposób bardziej racjonalny, a inni emocjonalny czy instynktowny. Dlatego warto być ciekawym klienta, jego potrzeb i oczekiwań. Warto wsłuchiwać się w głos rynku, z zaciekawieniem obserwować panujące trendy. Wówczas klienci sami „podrzucą” przepis na sukces. To znaczy podpowiedzą jakich rozwiązań oczekują – dodał.

Co ważne akcent na klienta w działaniach tej firmy nie jest tylko deklaracją, ale praktyką działania. Umożliwia to skupienie w jednym miejscu całego łańcucha usług dla klienta.

Pod jednym dachem mamy zarówno wytwarzanie profili, akcesoriów okiennych, a także usługi: malowania, anodowania, zagniatania i customizingu produktów dla klienta. Dzięki temu Aliplast jest bardzo mocnym graczem pod względem serwisowym, ponieważ nasze reakcje na potrzeby rynku i klientów są najszybsze. Mamy na przykład możliwość wytworzyć specjalistyczny produkt dla klienta w zaledwie 24 godziny! Od tzw. „gołego” profilu po przetworzony, pomalowany i dostarczony wyrób gotowy dla klienta. Myślę, że w najbliższych latach w znaczny sposób wykorzystamy na rynku te przewagi technologiczne. – zapowiedział prezes Aliplastu.

A jaka będzie ta przyszłość? Czy Jan Kidaj widzi w niej miejsce dla wyrobów aluminiowych? Zdecydowanie tak, a uzasadnia to w następujący sposób:

Aluminium ma bardzo wiele zalet. Jest materiałem nowoczesnym i szeroko stosowanym. Cechuje go podatność na recykling, wysoka estetyka i relatywnie prosty sposób przetwarzania. Dlatego jego zużycie zwiększa się i nadal będzie się zwiększać. Jeszcze kilka lat temu niewyobrażalne wydawało się budowanie ciężarówek, ogrodzeń czy znaków drogowych z aluminium. Dziś to już norma. Stały rozwój myśli technologicznej będzie generował nowe produkty, w których aluminium będzie wypierać tradycyjne materiały, jak np. stal czy drewno.

Przypomnijmy w tym miejscu, że rynek okienny w Polsce zaledwie w kilku procentach zajęty jest przez ramy aluminiowe Znacznie lepiej jest w fasadach, ale i w sprzedaży eksportowej. W całej Europie udział okien aluminiowych wynosi ok. 30 proc., więc można się spodziewać, że i u nas ma szansę rosnąć jeszcze przez wiele lat. Tym bardziej, że wciąż powstają nowe konstrukcje okien, drzwi i fasad aluminiowych – kilka z nich będzie można obejrzeć na październikowym Forum Innowacji w Warszawie. Już dzisiaj zapraszamy, a całość rozmowy z prezesem Kidaj dostępna jest na portalu 4Stars.pl .

1