Teksty do MultiPublikacji są nadsyłane przez firmy.

Bojar postawił na technologie

Red.: AK |Data publikacji: 2020-03-03

Obecna oferta firmy BOJAR to szeroki wachlarz produktów i usług związanych ze szkłem specjalistycznym dla wszystkich możliwych zastosowań. Od szkła emaliowanego, hartowanego, laminowanego folią EVA, PVB , Sentry-Glass, szkła piaskowanego z wzorami, szkła balustradowego po ciężkie szyby czterostepowe o wadze nawet 2 ton i grubości 100mm pod potrzeby firm fasadowych.

W ostatnim czasie rozpoczęła się nowa era dla Bojara. Firma jest gotowa na zmiany norm szklarskich i wprowadza nowe produkty: szkło przeciwpożarowe w klasie EI30 o grubości 14mm i EI60 o grubości 20mm.

BOJAR w krótkim czasie dokonał wielu zmian. Doświadczenie oraz ciężka praca całego zespołu została potwierdzona najwyższą jakością produktów. A inspiracją zawsze były i będą potrzeby klientów, szczególnie że są bardziej wymagający niż kiedyś.

Klienci nas inspirują!

Czy to architekci, inżynierowie, specjaliści w zakresie fasad czy właściciele domów – wszyscy oczekują wysokiej jakości produktów i krótkiego czasu dostawy. Wysoka jakość wykonania, precyzja, dokładność i estetyka wpływają na zadowolenie klientów, a większe zadowolenie klientów prowadzi do poszerzonych relacji z odbiorcami i kolejnymi realizacjami.

Aktualne standardy dotyczące anizotropii są przestarzałe. Większość dostawców szkła hartowanego nadal opiera się na normach i wymaganiach, które nie klasyfikują tego zjawiska jako wady szkła. Efektem tego są widoczne pod pewnym kątem obserwacji ciemniejsze cętki, pasma na powierzchni szyb spowodowane różnicą naprężeń powstałych w procesie hartowania. Bojar jest jedną z niewielu firm na rynku, która oferuje hartowane szkło bez widocznej anizotropii, nawet dla osób obserwujących szkło w niekorzystnych warunkach oświetleniowych.

Aby lepiej radzić sobie z kontrolowaniem zjawiska anizotropii i być gotowym na potencjalne zmiany standardów w branży, firma Bojar zainwestowała w technologie i maszyny przystosowane do tego celu. Między innymi w nowy piec do hartowania szkła wyposażony w skaner iLook, który mierzy jakość całego przetworzonego szkła. Głównym powodem zakupu skanera iLook była możliwość bieżącego monitorowania jakości optycznej szkła i kontrolowanie anizotropii. Dzięki skanerowi Bojar jest w stanie zminimalizować to zjawisko.

Testy ogniowe szyb przeciwpożarowych w instytucie

Nowe rozwiązania w szkle przeciwpożarowym

Firma Bojar jest jednym z niewielu producentów szkła ppoż. w Polsce, którzy dostarczają tego typu szkło i jedynym producentem w swoim regionie. Tym, co odróżnia ją od innych producentów szkła przeciwpożarowego opartych na szkle hartowanym jest to, że jako jedyni dostarczają je bez widocznej anizotropii. Proces produkcji szkła ppoż. został dopracowany w celu minimalizacji zjawiska opalizacji w szkle hartowanym (anizotropii) i potwierdzony niezależnymi badaniami. Umożliwia to wykorzystanie szkła tam, gdzie opalizacja nie jest tolerowana (fasady) lub  w miejscach o wysokim stopniu występowania polaryzacji światła (tereny blisko morza). Dzięki stabilności optycznej żelu potwierdzonej badaniami w niemieckim laboratorium TUV firma ma pewność że szkło nie zmętnieje i ma bardzo wysoką przezierność na poziomie 89.60%. Co ciekawe, Bojar oferuje również możliwość wykonywania szyb giętych.

Piec do laminowania i testu HST

Park maszynowy firmy Bojar i wprowadzane nowoczesne technologie pozwalają jej z powodzeniem realizować nawet najtrudniejsze zamówienia. Na potrzeby swoich odbiorców już wkrótce Bojar uruchomi stanowisko badawcze szkła hartowanego Heat Soak Test (HST).

Doświadczenie i przewaga organizacyjna.

Bojar jest dobrze przygotowany do zbilżających się zmian w normach dotyczących jakości szkła teraz i w najbliższej przyszłości.  Dzięki nowym rozwiązaniom produkcyjnym klienci mogą być pewni, że jeśli ich projekt wymaga szkła hartowanego z pofałdowaniem od rolek nie większymi niż 0,06 mm, firma dostarczy to zgodnie z oczekiwaniami i dodatkowo potwierdzi niezależnym raportem z badania skanerem GLASTON iLook. Przejęcie inicjatywy i otwarcie firmy na nowe rynki zbytu zwiększa konkurencyjność Bojara. Producent szyb w najbliższych latach planuje dalszą rozbudowę i inwestycje w nowe technologie zgodne z ideą Przemysłu 4.0.

1