Teksty do MultiPublikacji są nadsyłane przez firmy.

Ambitne plany i stały rozwój

Red.: AK |Data publikacji: 2020-12-17

Firma AM Okna, producent stolarki z Gorzowa Wielkopolskiego, inwestuje w moce produkcyjne i ma ambitne plany eksportowe na przyszły sezon. Nawiązuje też współpracę Schüco. Wszystko po to, by w 2021 r. po raz kolejny poprawić swoje wyniki handlowe.

Sławomir Żmudziński, dyrektor handlowy firmy AM Okna podsumowuje wyniki handlowe firmy:

Ten rok, choć dla branży jest pełen wyzwań, dla nas okazał się bardzo łaskawy. Odnotowujemy regularne wzrosty rok do roku. Ten rok zamkniemy z 10 proc. wzrostem obrotów. Podobnie prognozujemy kolejny sezon. Na solidnym plusie był u nas eksport, który stanowi już niemal 90 proc. naszej sprzedaży. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z wyników na rynku Niemieckim

Nowy dostawca i nowa hala produkcyjna

Jakie są plany producenta na przyszłość? Wyniki rynku niemieckiego, gdzie AM Okna realizuje większość swojej sprzedaży, oraz sprzyjające tam warunki dla budownictwa spowodowały, że zarząd firmy zdecydował o podjęciu współpracy z bardzo rozpoznawalnym na tamtejszym rynku dostawcą profili, niemiecką firmą Schüco. W ofercie AM Okien już teraz znaleźć można okna oparte na profilach niemieckiego producenta z serii Schüco Living.

Efektywniejszą produkcję okien umożliwi także nowa hala. Lubuski producent dysponował dotąd halą produkcyjną o powierzchni 2,1 tys. mkw. Jednak w związku z coraz większa liczbą zamówień, okazała się ona za „ciasna” i potrzebna była nowa przestrzeń. Okazało się, że po sąsiedzku jest do kupienia nowa hala produkcyjna o powierzchni ponad 5 tys. mkw. Firma postanowiła skorzystać z nadarzającej się okazji.

Jarosław Szymkowiak, prezes zarządu firmy AM Okna:

Dzięki nowej inwestycji będziemy mogli przenieść do nowej hali produkcję stolarki PCW, a w dotychczasowej będzie się odbywała produkcja ślusarki aluminiowej. Ta inwestycja pozwoli nam rozwinąć skrzydła.

Dodatkowym atutem nowo zakupionej hali jest rampa załadunkowa, która przyspieszy załadunek kontenerów dla klientów w USA i Kanadzie.

 

Krystian Mrówczyński, dyrektor zakładu:

Mamy opracowane procedury wdrożeniowe, zarówno te produkcyjne jak i handlowe. Uruchomienie produkcji przebiega zgodnie z planem. Wprowadzamy technologię do programu, przeprowadzamy testy, kalkulujemy i oczywiście intensywnie się szkolimy

AM Okna zainwestowały również w nowe maszyny produkcyjne. W pierwszej kolejności przedsiębiorstwo zakupiło centrum tnąco-obróbcze firmy Stürtz, a w kolejnym etapie firma chce nabyć kompletną linię montażową okien. Według zapowiedzi przedstawicieli firmy, linia ta ma być jedną z najnowocześniejszych na świecie. Działania te mają na celu w możliwie największym stopniu zautomatyzowanie produkcji, a co za tym idzie znaczne zwiększenie jej efektywności.

Jarosław Szymkowiak:

Będziemy składali wniosek o dotację na ten cel. Chcemy, żeby przy produkcji stolarki PCW jak najwięcej zadań przejęły maszyny. Docelowo chcemy dwukrotnie zwiększyć produkcję przy tym samym składzie osobowym załogi.

Wzrost produkcji oraz jej efektywności to niejedyne plany firmy AM Okna na sezon 2021. Przedsiębiorstwo planuje również ekspansję na rynek francuski, a drugim ważnym krokiem będzie otwarcie sklepu  internetowego. – Nasi niemieccy dystrybutorzy od wielu lat prowadzą na rynku niemieckim sprzedaż online. Polacy być może są w tym przypadku bardziej konserwatywni, ale to nie oznacza, że nie jest to już właściwy czas, by wdrożyć taki kanał sprzedaży również z myślą o rodzimym kliencie – podsumowuje Jarosław Szymkowiak, prezes zarządu firmy AM Okna.

1