Teksty do MultiPublikacji są nadsyłane przez firmy.

Technoform: 50 lat i coraz więcej

Red.: |Data publikacji:

Rok 2019 to 50. rok działalności firmy Technoform. To, co zaczęło się w 1969 r. w Kassel w Niemczech od wytłaczania profili z tworzywa sztucznego, stało się globalnym przedsiębiorstwem z 45 ośrodkami produkcyjnymi i dystrybucyjnymi na całym świecie. W sierpniu tego roku firma Technoform uczciła tę rocznicę w sposób szczególny, przenosząc swój polski oddział do nowej siedziby.

Grupa Technoform, która swoją siedzibę ma nadal w Kassel, ale korzenie zapuszcza na całym świecie, może spojrzeć na pięć udanych dekad. Na przestrzeni lat firma i jej różne obszary działalności odnotowały wzrost, zawsze zachowując pewną niezależność. Do dziś Technoform pozostaje firmą rodzinną. Zachowując niezależność finansową i komercyjną, firma jest dumna z energii i kreatywności każdego swego pracownika, co jest czynnikiem, który dał podstawy do osiągnięcia tego sukcesu.

Osiągając dojrzały wiek 50 lat, Technoform kładzie podwaliny pod kolejne półwiecze. Na przyszłości koncentrują się zarówno członkowie kierownictwa, jak i szeregowi pracownicy. To coraz bardziej zmienne, konkurencyjne i pełne wyzwań otoczenie rynkowe wymaga zmniejszenia złożoności, przy czym jednocześnie nadal wymaga zwiększenia liczby wysoko wyspecjalizowanych produktów i innowacyjnych rozwiązań.


Polskie biuro Technoform zostało utworzone w 2016 roku w Krakowie. W sierpniu tego roku oddział przeniósł się do nowej siedziby, wyposażonej w nowoczesną powierzchnię magazynową oraz zaplecze biurowe, co pozwoli na obsługiwanie klientów na jeszcze wyższym poziomie. – Cieszymy się bardzo, że możemy uczcić kolejny kamień milowy w naszym rozwoju, który został osiągnięty w wyniku relacji z klientami, partnerstwa z naszymi dostawcami i przedsiębiorczego myślenia i działań naszych pracowników. Czekamy na kolejne, ponieważ będziemy się nadal rozwijać poprzez zwiększanie wartości dla naszych klientów dzięki naszym innowacyjnym produktom i usługom – powiedział Tomasz Tarnowski z Technoform Polska.

– Jesteśmy i pozostaniemy specjalistami – mówi właściciel, Andreas Caprano, dodając: – Mamy ponad 1400 pracowników na pięciu kontynentach. Mówimy w ponad 40 językach. Jesteśmy jednym z czołowych i najbardziej innowacyjnych graczy na rynku. Technoform łączy te atuty, aby tworzyć wysoką wartość dla klientów.

Firma, założona w 1969 roku, z siedzibą w Kassel w Niemczech, dostarcza szeroką gamę niestandardowych rozwiązań i precyzyjnych standaryzowanych wyrobów z tworzyw sztucznych dla wielu branż z całego świata. Obejmuje to zoptymalizowane pod względem termicznym rozwiązania do szyb zespolonych, preferowane przez architektów, planistów i producentów szyb, a także szeroką gamę profili izolacyjnych do aluminiowych okien, drzwi i fasad. Technoform dostarcza również precyzyjne, niestandardowe produkty i komponenty dla różnych sektorów, w tym przemysłu wytwórczego, motoryzacyjnego, samolotowego, elektronicznego i odzysku ciepła.

Caprano kontynuuje: – Zawsze byliśmy jedną, wielką firmą; zarówno dzisiaj, jak i wcześniej. Te same cechy określają nas również dziś jako firmę, zespół i partnera naszych klientów: empatia i klarowność. Odświeżenie marki, które zapoczątkowano w 2018 r., sprawiło, że stała się ona wizualnie odważniejsza i bardziej zdecydowana, gdyż wiemy, że to właśnie ludzie w Technoform przyczynili się do tego, że firma doszła do miejsca, w którym jest dzisiaj, a także to, do czego dojdzie w przyszłości.

Jako firma rodzinna wiemy, że „ludzie mogą zmienić wszystko”, wyjaśnia Caprano. – Jesteśmy przekonani, że najlepsze pomysły są wynikiem współpracy. Tak było w tamtych czasach, tak jest dzisiaj, i tak nadal będzie w przyszłości. Za kolejne 50 lat! – mówi.

Wyspecjalizowany proces ekstruzji pozwala nam tworzyć bardzo złożone formy geometryczne, o szerokiej gamie kompozycji materiałowych i właściwościach, cechujące się wyjątkowo wysoką precyzją. Około miliard metrów profili wyprodukowanych rocznie sprawia, że Technoform jest wiodącym na świecie wytwórcą na tym wyspecjalizowanym rynku.

Z szeroką gamą rozwiązań Technoform można zapoznać się na globalnej witrynie firmy, pod adresem Technoform.com, która odzwierciedla jej nową, jednolitą tożsamość korporacyjną. Wszelkie informację dotyczące rynku polskiego uzyskać można pisząc na adres e-mail info.tgipl@technoform.com lub dzwoniąc na numer +48 12 210 06 24.

1