Teknos celuje w sprzedaż na poziomie 1 mld euro

Autor: |Data publikacji:

Teknos opublikował ostatnio raport „Non-Financial Statement”. To m.in. opis misji firmy, strategii, ale także prezentacja czynników, które wpływają na działalność dostawcy farb.

Choć w tytule mamy słowo „niefinansowy”, to jednak w raporcie znajdziemy wiele liczb i danych. Teknos odnosi się przede wszystkim do opracowanej w 2018 r. strategii na lata 2019-2025. Jest w nim założenie i ambicja, by do końca okresu strategii – czyli 2025 r., osiągnąć wynik sprzedaży netto w wysokości 1 miliarda euro. Dlatego już w 2019 r. firma poczyniła kilka działań, m.in. inwestując w nowe podmioty – Teknos kupił norweską Drywood Norge AS, czeskiego dystrybutora Finnproduct s.r.o., a także rozpoczął projekt inwestycyjny w Charlotte w USA.

Globalny rynek powłok przemysłowych jest częściowo zdominowany przez duże koncerny chemiczne. Choć wciąż w wielu krajach działają regionalne firmy. Teknos sytuuje się na 34. miejscu jeśli chodzi o światowy rynek farb przemysłowych i jest 9. firmą w Europie (w rankingu Top 25 European Coating jest na miejscu 10 – szczegóły TUTAJ).

Fot.: Teknos

Ostatnie lata pokazały, że wiele możliwości rozwoju pojawia się na rynkach rozwijających się, w odróżnieniu od Europy, w której następowało spowolnienie, głównie z powodu mniejszej liczby inwestycji budowlanych. Ponadto w Europie duży wpływ na działalność mają zmieniające się wymogi prawne. Powodują one, że firmy muszą na przykład szukać zamienników komponentów, a także aktualizować etykiety i karty charakterystyk w bardzo krótkim czasie. Teknos obecnie ma swoje zakłady produkcyjne w Finlandii, Chinach, Danii, Niemczech, Lichtensteinie, Malezji, Polsce, Rosji, Szwecji, Holandii i w USA, a także wiele placówek handlowych, m.in. w Indiach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Fot.: Teknos

Teknos dużo miejsca w raporcie poświęca pracownikom. Pod koniec grudnia 2019 r. było ich w firmie 1856, w roku poprzednim: 1770. Mamy także informację o liczbie pracowników z podziałem na płeć. W minionym roku w Teknosie pracowało 606 kobiet, w porównaniu do 530 w 2018 r. W jakim wieku są pracownicy? Najwięcej z nich, bo 29 proc. ma 35-40 lat, 25 proc. jest w wieku 45-54, 21 proc. jest w wieku 25-34 lat, 18 proc. w wieku 55-64 lat, 5 proc. w wieku poniżej 25 lat i 2 proc. powyżej 64 lat.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".