Targi R+T – udany powrót po 6 latach

Red.: |Data publikacji:

Targi R+T Stuttgart 2024 przyćmiły inne wydarzenia w mijającym miesiącu. Największa w Europie impreza branży osłonowej czekała długich 6 lat na kolejną edycję i trzeba przyznać, że nie zawiodła.

W dniach 19-23 lutego odbyły się długo wyczekiwane targi R+T w Stuttgarcie, które do czasu wybuchu pandemii były największymi targami osłonowymi w Europie. To miano i oczekiwanie na wydarzenie ze strony branży potwierdziły się w statystykach, gdyż na 120 000 metrów kwadratowych wystawiło się w sumie 1020 firm z 43 krajów.  Dopisali również goście, według organizatorów targi odwiedziło ponad 61 tysięcy ludzi ze 146 krajów. Co ciekawe, zmieniły się dni odbywania się imprezy, poprzednie edycje trwały od wtorku do soboty, w tym roku – od poniedziałku do piątku.

„W związku z sześcioletnią przerwą mieliśmy co prawda bardzo duże oczekiwania co do liczby wystawców i zwiedzających. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że te liczby zostały spełnione, a nawet przekroczone.” – powiedział Sebastian Schmid, wiceprezes Messe Stuttgart.

R+T Stuttgart 2024(1)

Tegorocznym tematem imprezy był zrównoważony rozwój. Pod tym kątem przeprowadzono też konkurs R+T Innovation Award. W wieczór poprzedzający pierwszy dzień targów jury wręczyło nagrody dla najbardziej innowacyjnych produktów prezentowanych podczas wydarzenia. Łącznie uhonorowano 29 produktów z 25 firm.

Tu pisaliśmy w naszym serwisie o ceremonii otwarcia imprezy.

Tutaj opisaliśmy dokładniej kilka spośród nagrodzonych produktów.

Podczas kilku dni targom towarzyszyło wiele wydarzeń skierowanych do konkretnych grup odbiorców: Forum Drzwi/Bramy, Forum R+T Smart Home, Seminarium ES-SO, Dzień Architektów R+T, wystawa plenerowa, która prezentowana była przed wejściem na teren wystawowy, specjalny pokaz pt. „Młode talenty” czy Bitwa Rzemieślników, gdzie dwie ekipy montażowe rywalizowały w pracy na czas.

Na targach obecnych było wiele firm z Polski, od większych, jak Anwis, Vertex czy rodzynek wśród stolarki, czyli Drutex, po producentów bram, maszyn, rolet zewnętrznych, wewnętrznych czy akcesoriów do osłon. W sumie w Stuttgarcie nasz kraj reprezentowało 38 firm. My spytaliśmy ich przedstawicieli, ale również polskich oddziałów firm zagranicznych, o to jak oceniają targi:

Marcin Skrobisz, dyrektor zarządzający Nice Polska

Marcin Skrobisz (dyrektor generalny Nice Polska): Jesteśmy bardzo zadowoleni, cieszymy się, że dużo naszych klientów nas odwiedziło, dzięki czemu poznało nasze produkty i rozwiązania. Mogliśmy pokazać nie tylko nowe linie produktowe Nice i Aero, ale cały zintegrowany system i cieszymy się, że mogliśmy to po raz kolejny zaprezntować na targach R+T.

Łukasz Skupiński Nerli Gruppen

Łukasz Skupiński (menedżer marketingu w Nerli Gruppen Poland): Te targi są kamieniem milowym dla rozwoju naszej firmy. Sześć lat temu mogliśmy tylko marzyć o obecności na R+T w Stuttgarcie, dzisiaj prezentujemy nasze produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem. Cieszył duży ruch na stoisku od rana do późnych godzin popołudniowych, jesteśmy więcej niż zadowoleni.

kacper repalski DTM SystemKacper Rępalski (menedżer eksportu w DTM System): Spotkaliśmy się po 6 latach w Stuttgarcie, widać, że klienci są zgłodniali i licznie przybyli po przerwie spowodowanej koronawirusem. Każdego dnia jest coraz liczniej, jeśli chodzi o frekwencję, imprezę uważamy za udaną.

Daniel Balicki AlukonDaniel Balicki (menedżer ds. sprzedaży w Alukon): Jesteśmy bardzo zadowoleni. Po sześciu latach przerwy zauważamy duży wzrost zainteresowania, jeśli chodzi o spotkania, nowości, taki głód zobaczenia nowych produktów. To nam sprzyja, w ostatnim czasie wprowadziliśmy sporo innowacji, co skutkowało srebrną nagrodą R+T Innovation dla żaluzji fasadowej w pełni zaciemniającej – LS Dark.

Tomasz Grygielko Sun WinnerTomasz Grygielko (dyrektor sprzedaży w Sun Winner Polska): R+T było naszą docelową imprezą, do której przygotowywaliśmy się przez cały rok. W Stuttgarcie wystawiła się cała branża osłonowa i również dla nas była to główna impreza wystawiennicza dla nas. Wystarczyło przejść się po halach, by zobaczyć że konkurencja też nie śpi. Zaprezentowaliśmy nowe produkty, pozyskaliśmy nowych klientów z nowych kierunków, więc jesteśmy zadowoleni.

Relacje z poszczególnych stoisk, a także felieton Karola Klosa przeczytacie w marcowym numerze miesięcznika „Forum Branżowe”. Zostawiamy Was z minigalerią z tegorocznej imprezy i zapraszamy już na kolejną, jaką będą targi Fensterbau Frontale. W Stuttgarcie ponownie widzimy się w 2027 roku. Do zobaczenia!

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1