W miniony weekend na stadionie PGE Narodowy w Warszawie odbyły się ósme Targi Dom Inteligentny. Tegoroczna edycja wypadła dosyć skromnie. Doliczyliśmy się 10 stoisk prezentujących około 30 marek produktów.
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji targów była integracja automatyki budynkowej z urządzeniami RTV i AGD. Trzymając się tego założenia, firma Grenton zaprezentowała po raz pierwszy moduł Gate HTTP, który umożliwia integrację systemu inteligentnego domu z głośnikami Sonos, sprzętem TV oraz serwisami WWW. Na stoisku zobaczyć można było także sterowanie automatyką za pomocą Smart Paneli, nagrodzonych w tym roku Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich, inteligentne lustro oraz interaktywny stół do sterowania domem.
Inny polski producent systemu inteligentnego domu – Ampio – zaproponował integrację urządzeń za pośrednictwem protokołu MQTT (Message Queue Telemetry Transport). Zapewnia on niezawodność komunikacji, bardzo pożądaną w transmisji danych w IoT (Internet of Things).
Listę dostawców systemów zamykało Stowarzyszenie KNX. Na wspólnym stoisku prezentowały się marki Jung, Gira, El-Team i Satel. Ponadto Stowarzyszenie zorganizowało konferencję dotyczącą bezpieczeństwa inteligentnych budynków. Na osobnych stoiskach urządzenia zgodne ze standardem KNX wystawiały firmy Jung, Siedle, Vitrea oraz Idea Projekt Product.
Zabezpieczenia domowych sieci przed wirusami i hakerami oferowano na stoisku firmy F-Secure. Stacje pogodowe, kamery oraz inteligentne głowice do grzejników – wszystko do samodzielnego uruchomienia przez klienta – prezentowała firma Netatmo. Lider urządzeń do pielęgnacji ogrodu – Husqvarna promowała natomiast automatyczną kosiarkę, która może pracować bez nadzoru przez cały dzień.
VIII edycja Targów Dom Inteligentny odbyła się w dniach 16 – 18 listopada 2018 roku na stadionie PGE Narodowy w Warszawie, równolegle z XXI edycją Audio Video Show – drugą co do wielkości w Europie wystawą sprzętu audio i video.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".