Marka jako uniwersalne panaceum?

Marka jako uniwersalne panaceum?

W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.

Czytaj dalej
Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

Kluczowe zmiany w firmie – w tym proces restrukturyzacji – wymagają najczęściej nowych kompetencji, a także nowych zasobów. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o tym, co jest szczególnie istotne dla powodzenia tego procesu.

Czytaj dalej
„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

W relacjach do „dużych” – rynkowych liderów, podmioty określane zbiorczym mianem MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa), nie są pozbawione atutów, które mogą być źródłem przewag konkurencyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla

Czytaj dalej
Czy restrukturyzacja to powód do wstydu?

Czy restrukturyzacja to powód do wstydu?

Ostatnie tygodnie potwierdzają bezpodstawność urzędowego i marketingowego optymizmu wedle którego, polska gospodarka zachowuje odporność wobec globalnych procesów recesyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Ponadczasowa symbolika „małej łyżeczki”

Ponadczasowa symbolika „małej łyżeczki”

Dr Zbigniew Mendel pisze w swoim felietonie na temat współczesnej odmianie kapitalizmu i potrzebie zmian postaw, szczególnie ze strony pracodawców.

Czytaj dalej
Kiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?

Kiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?

Dostępność i cena nośników energii oraz działania osłonowe są głównymi tematami debaty publicznej w Polsce. O swoich przemyśleniach w zakresie wsparcia sektora prywatnego przez rząd piszę dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Fotowoltaika: busola czy przestroga?

Fotowoltaika: busola czy przestroga?

Rynek fotowoltaiki do niedawna nosił znamiona rynku innowacyjnego w wielu aspektach. Dlaczego ta branża znalazła się na zakręcie i czy podobny los czeka stolarkę? Wyjaśnia w swoim felietonie dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej