Guardian Glass i niemiecki Merck ogłosiły na początku czerwca, że rozpoczęły współpracę. Firmy zamierzają sprzedawać szyby ciekłokrystaliczne.
Koncern chemiczny Merck stworzył eyrise, szybę, w której wykorzystano technologię ciekłokrystaliczną. Firma rozpoczęła z Guardianem 9 czerwca współpracę, której celem jest rozwinięcie sprzedaży produktu poprzez nowe kanały dystrybucji. Szyby w technologii ciekłokrystalicznej są przeznaczone przede wszystkim do budynków fasadowych. Koncernowi zależy najbardziej na wykorzystaniu know-how Guardiana w dziedzinie szkła, a także ze znajomości branży architektonicznej.
Guardian Glass ocenia, że dzięki nawiązanej właśnie współpracy z Merck, będzie miał w ofercie szeroką gamę rozwiązań dla fasad. Nowy produkt eyrise uzupełnia propozycję powlekanych szyb funkcyjnych. Szyba ogranicza przenikanie ciepła słonecznego i odblasków do wnętrza, jednoczenie nie blokując dotarcia naturalnego światła. W tym przypadku istnieje też i taka możliwość – dostęp światła można zredukować nawet do 1 proc. Atutem nowego rozwiązania jest fakt, że szyba pozostaje neutralna kolorystycznie i przezierna w pozycjach zacienienia. Jest to istotne ze względów estetycznych w przypadku obiektów z fasadami. Szkło można ustawić także w opcji prywatności – wówczas jest nieprzeźroczyste.

Merck pierwszy raz pokazał szkło podczas targów Glasstec w 2018 r. Produkt może mieć maksymalne rozmiary 3,5 m na 1,6 m. Produkcja odbywać się będzie w rozbudowanej w zeszłym roku fabryce Veldhoven w Holandii.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.