Guardian Glass i niemiecki Merck ogłosiły na początku czerwca, że rozpoczęły współpracę. Firmy zamierzają sprzedawać szyby ciekłokrystaliczne.
Koncern chemiczny Merck stworzył eyrise, szybę, w której wykorzystano technologię ciekłokrystaliczną. Firma rozpoczęła z Guardianem 9 czerwca współpracę, której celem jest rozwinięcie sprzedaży produktu poprzez nowe kanały dystrybucji. Szyby w technologii ciekłokrystalicznej są przeznaczone przede wszystkim do budynków fasadowych. Koncernowi zależy najbardziej na wykorzystaniu know-how Guardiana w dziedzinie szkła, a także ze znajomości branży architektonicznej.
Guardian Glass ocenia, że dzięki nawiązanej właśnie współpracy z Merck, będzie miał w ofercie szeroką gamę rozwiązań dla fasad. Nowy produkt eyrise uzupełnia propozycję powlekanych szyb funkcyjnych. Szyba ogranicza przenikanie ciepła słonecznego i odblasków do wnętrza, jednoczenie nie blokując dotarcia naturalnego światła. W tym przypadku istnieje też i taka możliwość – dostęp światła można zredukować nawet do 1 proc. Atutem nowego rozwiązania jest fakt, że szyba pozostaje neutralna kolorystycznie i przezierna w pozycjach zacienienia. Jest to istotne ze względów estetycznych w przypadku obiektów z fasadami. Szkło można ustawić także w opcji prywatności – wówczas jest nieprzeźroczyste.
Merck pierwszy raz pokazał szkło podczas targów Glasstec w 2018 r. Produkt może mieć maksymalne rozmiary 3,5 m na 1,6 m. Produkcja odbywać się będzie w rozbudowanej w zeszłym roku fabryce Veldhoven w Holandii.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".