Guardian Glass i niemiecki Merck ogłosiły na początku czerwca, że rozpoczęły współpracę. Firmy zamierzają sprzedawać szyby ciekłokrystaliczne.
Koncern chemiczny Merck stworzył eyrise, szybę, w której wykorzystano technologię ciekłokrystaliczną. Firma rozpoczęła z Guardianem 9 czerwca współpracę, której celem jest rozwinięcie sprzedaży produktu poprzez nowe kanały dystrybucji. Szyby w technologii ciekłokrystalicznej są przeznaczone przede wszystkim do budynków fasadowych. Koncernowi zależy najbardziej na wykorzystaniu know-how Guardiana w dziedzinie szkła, a także ze znajomości branży architektonicznej.
Guardian Glass ocenia, że dzięki nawiązanej właśnie współpracy z Merck, będzie miał w ofercie szeroką gamę rozwiązań dla fasad. Nowy produkt eyrise uzupełnia propozycję powlekanych szyb funkcyjnych. Szyba ogranicza przenikanie ciepła słonecznego i odblasków do wnętrza, jednoczenie nie blokując dotarcia naturalnego światła. W tym przypadku istnieje też i taka możliwość – dostęp światła można zredukować nawet do 1 proc. Atutem nowego rozwiązania jest fakt, że szyba pozostaje neutralna kolorystycznie i przezierna w pozycjach zacienienia. Jest to istotne ze względów estetycznych w przypadku obiektów z fasadami. Szkło można ustawić także w opcji prywatności – wówczas jest nieprzeźroczyste.

Merck pierwszy raz pokazał szkło podczas targów Glasstec w 2018 r. Produkt może mieć maksymalne rozmiary 3,5 m na 1,6 m. Produkcja odbywać się będzie w rozbudowanej w zeszłym roku fabryce Veldhoven w Holandii.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.