Szanse dla polskich producentów w Norwegii

Autor: |Data publikacji:

Sektor budowlany w Norwegii należy do jednej z najbardziej rozwojowych branż w tym kraju. To duża szansa dla polskich firm budowlanych, a także dla tych, oferujących stolarkę.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) w Oslo zachęca polskie firmy do aktywności na norweskim rynku budowlanym. Jak podaje agencja, w latach 2022-2023 rynek budowlany w tym skandynawskim kraju odnotowywać będzie wzrosty. Z kolei z raportu Norweskiego Stowarzyszenia Przemysłu Budowlanego wynika, że wartość norweskiego rynku budowlanego w 2020 roku (z wyłączeniem przemysłu surowcowego) wyniosła 495 mld koron (ok. 229,26 mld zł). Jeśli chodzi o budownictwo mieszkaniowe, to wartość wynosi 171 mld koron (ok. 79,2 mld zł), a wartość rynku renowacji i remontów to 195 mld koron (ok. 90,31 mld zł).

PAIH cytuje także październikowe prognozy jednego z największych wykonawców budowlanych w Skandynawii, firmy Veidekke. Z tych danych wynika, że norweski rynek budowlany wzrośnie o 1 proc. w tym roku i o 2 proc. w roku przyszłym.

Jedną z możliwości do nawiązania kontaktów handlowych w Norwegii są targi Bygg Reis Deg w Lillestrøm. W tym roku odbyły się w dniach 20-23 października.

Polskie firmy powinny się jednak przygotować do spełnienia wysokich wymagań, m.in. dotyczących ograniczenia emisyjności. Eksperci oceniają, że w Norwegii spadać będzie liczba budowanych nowych domów na rzecz rosnącego poziomu modernizacji i remontów. Dlatego budynki powinny być wykonane w taki sposób, by miały jak najdłuższą żywotność i były przystosowane do zmiany swojej funkcji w przyszłości. Produkty budowlane powinny być więc wysokiej jakości, trwałe, a także przyjazne dla środowiska. Te wymagania spełnia obecnie wielu polskich producentów stolarki otworowej.

O innych rynkach budowlanych eksperci PAIH opowiedzieli podczas pierwszego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online Jesień 2021. Uczestnicy tego wydarzenia dowiedzieli się, jak można wykorzystać programy dofinansowania termomodernizacji do zwiększenia sprzedaży stolarki na włoskim i francuskim rynku. Retransmisję można zobaczyć poniżej:

Od aluminium do szkła. Surowce tematem przewodnim drugiego dnia OFS

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".