Szanse dla polskich producentów w Norwegii

Autor: |Data publikacji:

Sektor budowlany w Norwegii należy do jednej z najbardziej rozwojowych branż w tym kraju. To duża szansa dla polskich firm budowlanych, a także dla tych, oferujących stolarkę.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) w Oslo zachęca polskie firmy do aktywności na norweskim rynku budowlanym. Jak podaje agencja, w latach 2022-2023 rynek budowlany w tym skandynawskim kraju odnotowywać będzie wzrosty. Z kolei z raportu Norweskiego Stowarzyszenia Przemysłu Budowlanego wynika, że wartość norweskiego rynku budowlanego w 2020 roku (z wyłączeniem przemysłu surowcowego) wyniosła 495 mld koron (ok. 229,26 mld zł). Jeśli chodzi o budownictwo mieszkaniowe, to wartość wynosi 171 mld koron (ok. 79,2 mld zł), a wartość rynku renowacji i remontów to 195 mld koron (ok. 90,31 mld zł).

PAIH cytuje także październikowe prognozy jednego z największych wykonawców budowlanych w Skandynawii, firmy Veidekke. Z tych danych wynika, że norweski rynek budowlany wzrośnie o 1 proc. w tym roku i o 2 proc. w roku przyszłym.

Jedną z możliwości do nawiązania kontaktów handlowych w Norwegii są targi Bygg Reis Deg w Lillestrøm. W tym roku odbyły się w dniach 20-23 października.

Polskie firmy powinny się jednak przygotować do spełnienia wysokich wymagań, m.in. dotyczących ograniczenia emisyjności. Eksperci oceniają, że w Norwegii spadać będzie liczba budowanych nowych domów na rzecz rosnącego poziomu modernizacji i remontów. Dlatego budynki powinny być wykonane w taki sposób, by miały jak najdłuższą żywotność i były przystosowane do zmiany swojej funkcji w przyszłości. Produkty budowlane powinny być więc wysokiej jakości, trwałe, a także przyjazne dla środowiska. Te wymagania spełnia obecnie wielu polskich producentów stolarki otworowej.

O innych rynkach budowlanych eksperci PAIH opowiedzieli podczas pierwszego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online Jesień 2021. Uczestnicy tego wydarzenia dowiedzieli się, jak można wykorzystać programy dofinansowania termomodernizacji do zwiększenia sprzedaży stolarki na włoskim i francuskim rynku. Retransmisję można zobaczyć poniżej:

Od aluminium do szkła. Surowce tematem przewodnim drugiego dnia OFS

Zobacz również

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.