Sektor budowlany w Norwegii należy do jednej z najbardziej rozwojowych branż w tym kraju. To duża szansa dla polskich firm budowlanych, a także dla tych, oferujących stolarkę.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) w Oslo zachęca polskie firmy do aktywności na norweskim rynku budowlanym. Jak podaje agencja, w latach 2022-2023 rynek budowlany w tym skandynawskim kraju odnotowywać będzie wzrosty. Z kolei z raportu Norweskiego Stowarzyszenia Przemysłu Budowlanego wynika, że wartość norweskiego rynku budowlanego w 2020 roku (z wyłączeniem przemysłu surowcowego) wyniosła 495 mld koron (ok. 229,26 mld zł). Jeśli chodzi o budownictwo mieszkaniowe, to wartość wynosi 171 mld koron (ok. 79,2 mld zł), a wartość rynku renowacji i remontów to 195 mld koron (ok. 90,31 mld zł).
PAIH cytuje także październikowe prognozy jednego z największych wykonawców budowlanych w Skandynawii, firmy Veidekke. Z tych danych wynika, że norweski rynek budowlany wzrośnie o 1 proc. w tym roku i o 2 proc. w roku przyszłym.

Polskie firmy powinny się jednak przygotować do spełnienia wysokich wymagań, m.in. dotyczących ograniczenia emisyjności. Eksperci oceniają, że w Norwegii spadać będzie liczba budowanych nowych domów na rzecz rosnącego poziomu modernizacji i remontów. Dlatego budynki powinny być wykonane w taki sposób, by miały jak najdłuższą żywotność i były przystosowane do zmiany swojej funkcji w przyszłości. Produkty budowlane powinny być więc wysokiej jakości, trwałe, a także przyjazne dla środowiska. Te wymagania spełnia obecnie wielu polskich producentów stolarki otworowej.
O innych rynkach budowlanych eksperci PAIH opowiedzieli podczas pierwszego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online Jesień 2021. Uczestnicy tego wydarzenia dowiedzieli się, jak można wykorzystać programy dofinansowania termomodernizacji do zwiększenia sprzedaży stolarki na włoskim i francuskim rynku. Retransmisję można zobaczyć poniżej:
Od aluminium do szkła. Surowce tematem przewodnim drugiego dnia OFS
Zobacz również
Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy
W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.