Wyniki finansowe Stolbudu Włoszczowa z 2019 r. są smutnym odbiciem decyzji związanych z zakończeniem produkcji stolarki. Sprzedaż okien spadła o 65 proc. a drzwi aż o 97 proc.! Firma osiągnęła tylko 1/3 przychodów z 2018 r.
W lipcu 2019 r. podaliśmy smutną informację o zakończeniu trwającej 50 lat historii produkcji okien przez Stolbud Włoszczowa (TUTAJ). Decyzja ta miała diametralny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa na zakończenie roku finansowego. Okazuje się, że poziom sprzedaży na poziomie 20,5 mln zł był o 66 proc. niższy niż w 2018 r. Pod względem struktury sprzedaży okna stanowiły 97 proc. a drzwi 3 proc. Przychody ze sprzedaży okien wyniosły raptem 9,6 mln zł w porównaniu z 27,4 mln zł w 2018 r. Jeszcze gorzej wygląda to w przypadku drzwi – przychody ze sprzedaży spadły z 10,6 mln zł w 2018 r. do zaledwie 320 tys. zł w roku ubiegłym!
W 2019 r. wygaszono produkcję klejenia kantówki i sprzedano pakiet maszyn za 750 tys. zł. Podobny los spotkał wydział produkcji okien oraz drzwi – tu również podjęto działania sprzedaży maszyn.
W sprawozdaniu Stolbudu Włoszczowa z 2019 r. czytamy:
Jak co roku skupialiśmy się nad obniżaniem kosztów, dostosowaniem zakupów do bieżących potrzeb, zmniejszeniem a także likwidacją stanów magazynowych. Działania w zasadniczej mierze koncentrowały się na sprzedaży materiałów i surowców po zamykanych obszarach produkcji co dało wartość sprzedaży materiałów i towarów na wartość 1 408 470,98 zł.
W 2019 r. zatrudnienie spadło o 64 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Dodatkową działalnością Stolbudu Włoszczowa jest wytwarzanie i sprzedaż ciepła. Przychody ze sprzedaży związane z działalnością ciepłowniczą wyniosły w 2019 r. 2,1 mln zł. Firma w sprawozdaniu utrzymuje, że działalność ciepła może być rentowna, a problemem pozostaje kwestia kosztów stałych które chce ograniczyć dzierżawami oraz sprzedażą majątku. Spółka na koniec 2019 r. miała zadłużenie z tytułu kredytów bankowych w wysokości 8,5 mln zł. W marcu tego roku udało się je spłacić, a zobowiązania były rozliczane ze sprzedaży majątku.
Na naszych łamach opublikowaliśmy szczegółową analizę upadku tego producenta. Co poszło nie tak i jakie były główne przyczyny rynkowych problemów przedsiębiorstwa? Zachęcamy do lektury:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".