Grupa PSB zebrała dane na temat zmian cen w listopadzie tego roku. Materiały budowlane w sklepach należących do sieci zdrożały średnio o 23 proc. w porównaniu do listopada w 2020 r.
PSB podliczyło, że w listopadzie tego roku ceny wzrosły w 20 grupach towarowych średnio o 23 proc. w stosunku do listopada 2020. Jeśli chodzi o stolarkę, czyli przede wszystkim sprzedawane w marketach budowlanych drzwi, to ich cena w listopadzie była wyższa w porównaniu do zeszłego roku o 12 proc. Natomiast najbardziej zdrożały płyty OSB – w tym wypadku za ten produkt klienci musieli zapłacić o 80 proc. więcej niż w zeszłym roku. Z kolei chemia budowlana była droższa o 10 proc., a farby i lakiery o 8 proc.
PSB podliczyło także zmiany cen w okresie od stycznia do listopada tego roku. W tym okresie ceny średnio wzrosły o 11 proc. Stolarka jest droższa o 7 proc. w stosunku do 11 miesięcy 2020 r. Znów największa zmiana jeśli chodzi o ceny jest w grupie płyt OSB. W przypadku tego produktu ceny są wyższe o 56 proc. Z kolei chemia budowlana jest droższa o 5 proc., a za produkty w grupie farby i lakiery klienci płacili o 4 proc. więcej niż w zeszłym roku.

W listopadzie Grupa PSB powiększyła się także o kolejne punkty handlowe. W tym miesiącu udało się otworzyć sklep PSB Mrówka w Brzesku w województwie małopolskim, powierzchnia placówki wynosi 2 tys. mkw. oraz w Sierakowicach na Kaszubach (powierzchnia sklepu to 1650 mkw).
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.