Grupa PSB zebrała dane na temat zmian cen w listopadzie tego roku. Materiały budowlane w sklepach należących do sieci zdrożały średnio o 23 proc. w porównaniu do listopada w 2020 r.
PSB podliczyło, że w listopadzie tego roku ceny wzrosły w 20 grupach towarowych średnio o 23 proc. w stosunku do listopada 2020. Jeśli chodzi o stolarkę, czyli przede wszystkim sprzedawane w marketach budowlanych drzwi, to ich cena w listopadzie była wyższa w porównaniu do zeszłego roku o 12 proc. Natomiast najbardziej zdrożały płyty OSB – w tym wypadku za ten produkt klienci musieli zapłacić o 80 proc. więcej niż w zeszłym roku. Z kolei chemia budowlana była droższa o 10 proc., a farby i lakiery o 8 proc.
PSB podliczyło także zmiany cen w okresie od stycznia do listopada tego roku. W tym okresie ceny średnio wzrosły o 11 proc. Stolarka jest droższa o 7 proc. w stosunku do 11 miesięcy 2020 r. Znów największa zmiana jeśli chodzi o ceny jest w grupie płyt OSB. W przypadku tego produktu ceny są wyższe o 56 proc. Z kolei chemia budowlana jest droższa o 5 proc., a za produkty w grupie farby i lakiery klienci płacili o 4 proc. więcej niż w zeszłym roku.
W listopadzie Grupa PSB powiększyła się także o kolejne punkty handlowe. W tym miesiącu udało się otworzyć sklep PSB Mrówka w Brzesku w województwie małopolskim, powierzchnia placówki wynosi 2 tys. mkw. oraz w Sierakowicach na Kaszubach (powierzchnia sklepu to 1650 mkw).
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".