Sprzedaż w Oknoplaście nie wzrosła 3-krotnie

Red.: |Data publikacji:

Jedno z ostatnich wydań dziennika Puls Biznesu przyniosło sensacyjną wiadomość o tegorocznym wzroście przychodów Oknoplastu o 200 procent. Przy utrzymaniu takiej dynamiki obroty firmy na zakończenie roku zamknęłyby się wartością ponad 5 mld zł.

Dziennik Puls Biznesu pisał 5 czerwca o wynikach krakowskiego Oknoplastu w roku 2022, a przy tej okazji wspomniał też o wynikach I kwartału. Napisał: „Podkrakowska grupa informuje, że także w I kwartale tego roku ma dobre rezultaty. Sprzedaż, zarówno ilościowo, jak też wartościowo, wzrosła prawie trzykrotnie wobec tej z ostatniego kwartału zeszłego roku”. Zabrzmiało sensacyjnie, ale mało wiarygodnie, bo taka dynamika na początku roku oznaczałaby przychody roczne Oknoplastu przekraczające 5 mld zł !! A przecież w I kwartale rynek okienny spadł o ok. 20 proc. Sprawdziliśmy więc u źródła, gdzie odesłano nas do oficjalnego komunikatu spółki. A stoi tam:

W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek nowe okno PAVA (…), produkt, który w ciągu jedynie kilku miesięcy od wprowadzenia go na rynek przypadł do gustu klientom. W I kwartale 2023 r. zarówno ilość, jak i wartość jego sprzedaży wzrosła niemalże 3-krotnie w porównaniu do IV kwartału 2022 r.

Nie chodziło więc o przychody Oknoplastu w I kwartale br., ale o wzrost sprzedaży okien PAVA w tym okresie. Trudno, żeby było inaczej, skoro tą konstrukcję wprowadzono na rynek dopiero w ub. roku. Przypomnijmy więc tylko, że Oknoplast osiągnął w roku 2022 przychody w wysokości 1,72 mld zł i był to 32-procentowy wzrost w stosunku do roku 2021. Gdyby w I kwartale 2022 firma powtórzyła tą dynamikę to już byłaby sensacja, a co dopiero mówić o wzroście 3-krotnym. W komunikacie prasowym spółki, jej prezes, Mikołaj Placek, powiedział nawet:

Oknoplast jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek okiennych w Europie. Dzięki temu jesteśmy odporni na trudną sytuację geopolityczną, z którą mierzymy się od kilku lat. Innowacyjność i odwaga w działaniu zarówno w Polsce, jak i za granicą, pozwoliły nam nie zwalniać tempa.

Zobacz również

Niemiecki producent osłon wprowadza zmiany personalne

Niemiecki producent osłon wprowadza zmiany personalne

Dotychczasowy dyrektor zarządzający Hella Deutschland i Hella Holding, Christian Schaller, w całości skoncentruje się na zarządzaniu grupą. Jego działalność ma objąć również zagraniczne spółki.

Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Grupa Selena przedstawiła raport dotyczący wyników finansowych za rok 2023. Sprawozdanie wskazuje na znaczne zmniejszenie zysku netto z działalności, wobec 2022 r. Spadek objął również przychody ze sprzedaży.

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

1