Centrum Analiz Branżowych w nadchodzącym raporcie „Rynek okien w Polsce. Edycja 2021” przeanalizowało zeszłoroczną sprzedaż okien w Polsce. Okazuje się, że niestety nie prezentowała się ona tak korzystnie jak sprzedaż zagraniczna.
W 2020 roku w Polsce sprzedano 6,6 mln sztuk okien. To najgorszy wynik od wejścia Polski do Unii Europejskiej. Dla porównania w 2019 roku wielkość sprzedaży okien wyniosła 7,25 mln sztuk, a w 2018 i 2017 roku 7,5 mln sztuk. Dynamika sprzedaży okien w Polsce była zatem na sporym minusie – w 2020 roku wyniosła ona -9,3 proc. (w 2019 roku było to -3,10 proc., a w 2018 +0,4 proc.).
Większość okien sprzedawanych w Polsce trafia na rynek remontowy. Według szacunków Centrum Analiz Branżowych 7 na 10 okien trafia właśnie na ten rynek. Jego wielkość jednak w ciągu ostatnich dwóch lat wyraźnie zmalała. Już w 2019 roku liczba wymienionych okien spadła o 6 proc., a w ubiegłym sezonie Polacy wymienili o 15 proc. mniej okien niż w 2019 roku). W ciągu dwóch sezonów sprzedaż na rynku remontowym zmalała zatem aż o 20 proc.
Jeżeli weźmiemy pod uwagę nowe budownictwo (zarówno mieszkalne jak i komercyjne), to sprzedaż wyniosła 2 mln sztuk okien. To najlepszy poziom sprzedaży od kilku lat.
Znacznie więcej na ten temat będzie można przeczytać w raporcie „Rynek okien w Polsce. Edycja 2021”, który swoją premierę będzie miał w drugim tygodniu lipca. Omówiono w nim wyniki branży okiennej w 2020 roku, zmiany cen okien i surowców w I półroczu 2021 roku, a także zaprezentowano prognozę sprzedaży okien w latach 2021-2022. Szczegóły na stronie internetowej Centrum Analiz Branżowych.
Więcej na temat sprzedaży okien w Polsce w nadchodzącym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) omówią w nim wyniki sprzedaży okien w Polsce i wytłumaczą, skąd te spadki. Gorąco polecamy!
Tagi
centrum analiz branżowychdynamika sprzedażyokna aluminioweokna drewnianeokna PCWRynek okien w PolsceZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".