Sprzedawcy okien: sytuacja się ustabilizowała, ale rynek jest trudny

Autor: |Data publikacji:

Nastroje wśród sprzedawców okien są umiarkowanie pozytywne. Większość ocenia, że choć klienci wciąż kupują stolarkę, to rynek jest trudny.

W Polsce w 2023 r. popyt na okna, w porównaniu z rokiem 2022 znacząco spadł. W samym pierwszym półroczu minionego roku produkcja okien i drzwi była niższa o ok. 20 proc. Sprzedawcy odczuwają te negatywne nastroje  i przyznają, że od roku można mówić o niskim popycie. Choć klienci nadal kupują, to jest ich mniej. Według handlowców pieniądz stał się drogi z powodu wysokiej inflacji i wysokich stóp procentowych kredytów.

Część sprzedawców uważa, że dwa lata temu, gdy gwałtownie wzrosły ceny i podniesione zostały stopy procentowe, nastąpił spadek zamówień, ale nie był on jeszcze bardzo dotkliwy. A to dlatego, że wiele budów było rozpoczętych, a ludzie kupowali stolarkę, by zakończyć inwestycję. O dużym spadku mówiło się natomiast już w 2023 r. Obecnie sytuacja się trochę poprawiła i ustabilizowała, ale sprzedaż okien jest wciąż trudna.

sklep z oknami_bartycka

Czynniki wpływające na sprzedaż okien

Handlowcy odnoszą się do programu „Czyste Powietrze” i uważają, że wpływa on pozytywnie na sprzedaż. Przyznają, że wielu klientów w minionym roku i obecnie przychodzi do sklepu, bo planuje wziąć udział w programie i otrzymać dotację. To także oznacza, że kupowane okna mają wysokie parametry termiczne, bo takie są wymogi.

Jako kolejny aspekt, który pozytywnie wpływa na sprzedaż, handlowcy wymieniają markę producenta. Jeśli w salonie znajdzie się wyroby znanego producenta, który wyrobił sobie opinię jako firma dbająca o jakość, obsługę klienta, wówczas nie można narzekać na brak klientów. Do takiego sklepu przychodzą przede wszystkim osoby, które mniej zwracają uwagę na cenę, a bardziej zależy im na jakości.

Tekst powstał na podstawie rozmów ze sprzedawcami okien z salonów z Warszawy, Poznania, Wieliczki, Krosna, Jaskrowa i Sochaczewa.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.