Sprzedawcy okien: sytuacja się ustabilizowała, ale rynek jest trudny

Autor: |Data publikacji:

Nastroje wśród sprzedawców okien są umiarkowanie pozytywne. Większość ocenia, że choć klienci wciąż kupują stolarkę, to rynek jest trudny.

W Polsce w 2023 r. popyt na okna, w porównaniu z rokiem 2022 znacząco spadł. W samym pierwszym półroczu minionego roku produkcja okien i drzwi była niższa o ok. 20 proc. Sprzedawcy odczuwają te negatywne nastroje  i przyznają, że od roku można mówić o niskim popycie. Choć klienci nadal kupują, to jest ich mniej. Według handlowców pieniądz stał się drogi z powodu wysokiej inflacji i wysokich stóp procentowych kredytów.

Część sprzedawców uważa, że dwa lata temu, gdy gwałtownie wzrosły ceny i podniesione zostały stopy procentowe, nastąpił spadek zamówień, ale nie był on jeszcze bardzo dotkliwy. A to dlatego, że wiele budów było rozpoczętych, a ludzie kupowali stolarkę, by zakończyć inwestycję. O dużym spadku mówiło się natomiast już w 2023 r. Obecnie sytuacja się trochę poprawiła i ustabilizowała, ale sprzedaż okien jest wciąż trudna.

sklep z oknami_bartycka

Czynniki wpływające na sprzedaż okien

Handlowcy odnoszą się do programu „Czyste Powietrze” i uważają, że wpływa on pozytywnie na sprzedaż. Przyznają, że wielu klientów w minionym roku i obecnie przychodzi do sklepu, bo planuje wziąć udział w programie i otrzymać dotację. To także oznacza, że kupowane okna mają wysokie parametry termiczne, bo takie są wymogi.

Jako kolejny aspekt, który pozytywnie wpływa na sprzedaż, handlowcy wymieniają markę producenta. Jeśli w salonie znajdzie się wyroby znanego producenta, który wyrobił sobie opinię jako firma dbająca o jakość, obsługę klienta, wówczas nie można narzekać na brak klientów. Do takiego sklepu przychodzą przede wszystkim osoby, które mniej zwracają uwagę na cenę, a bardziej zależy im na jakości.

Tekst powstał na podstawie rozmów ze sprzedawcami okien z salonów z Warszawy, Poznania, Wieliczki, Krosna, Jaskrowa i Sochaczewa.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.