Sposób na zwiększenie eksportu do Niemiec

Red.: |Data publikacji:

Rynek niemiecki jest dla polskiej stolarki budowlanej strategiczny. Jako, że Niemcy cenią sobie produkty certyfikowane i spełniające ich krajowe normy, warto pozyskać prestiżowe wyróżnienia. Dom Bezpieczny spotkał się w tej sprawie z bardzo znaną organizacją VdS Schadenverhütung.

W dniu 5 czerwca w Kolonii doszło do spotkania przedstawicieli Programu Dom Bezpieczny, Abus Polska i VdS. Uczestniczyła w nim również redakcja serwisu ForumBranzowe.com. Celem spotkania było podjęcie współpracy na polu bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim zabezpieczeń przed włamaniami (obie organizacje na szeroką skalę działają w tym zakresie).  Abus z kolei chce w Polsce wspierać te działania i promować certyfikację VdS dla produktów antywłamaniowych, gdyż wiele produktów z portfolio firmy takowe posiada, a ich uzyskanie do łatwych nie należy.  

Przedstawiciele VdS Schadenverhütung uczestniczący w spotkaniu byli pod bardzo dużym wrażeniem skuteczności działań Domu Bezpiecznego na rzecz promowania bezpieczeństwa wśród Polaków. Niemiecka organizacja również uczestniczy w kampaniach informacyjnych, ale ich skala jest jednak mniejsza, a działania te nie odbijają się tak szerokim echem w mediach krajowych, jak w przypadku Domu Bezpiecznego.

Od lewej: Frederic Prudent (VdS), Paweł Gregorczyk (ForumBranzowe.com), Józef Grabowski (Abus Polska), Karol Klos (Dom Bezpieczny), Sebastian Brose (VdS)

Do tej pory VdS był obecny w naszym kraju w zakresie ppoż. Widząc potencjał tematu przeciwwłamaniowości w Polsce jest duża szansa na podjęcie współpracy z polską organizacją.

Co to może oznaczać dla polskich firm?

Poszerzenie działań VdS Schadenverhütung w naszym kraju o zabezpieczanie mienia przed kradzieżami może w znacznym stopniu ułatwić polskim firmom certyfikowanie produktów bezpiecznych, w tym przeciwwłamaniowych okien i drzwi oraz automatyki. Certyfikaty nadawane przez VdS są w Niemczech bardzo cenione. Organizacja wywodzi się w prostej linii ze Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV), a firmy ubezpieczeniowe często wykorzystują certyfikację VdS, jako punkt odniesienia dla składek ubezpieczeniowych. Niemieccy inwestorzy przy właściwym wyborze stolarki otrzymują zatem pośrednie korzyści finansowe.

Uzyskanie certyfikatu VdS dla produktów o charakterze przeciwwłamaniowym ma duży wpływ na decyzje zakupowe Niemców, którzy wybierają stolarkę budowlaną i automatykę do niej. Normy tej organizacji są zazwyczaj bardziej wyśrubowane od norm DIN EN, więc produkty je spełniające stają się synonimem bezpieczeństwa. Również niemiecka policja w swoich materiałach informacyjnych poleca inwestorom zakup produktów ze wspomnianymi certyfikatami. Dlatego polscy producenci stolarki oraz automatyki powinni starać się o nie, by jeszcze skuteczniej konkurować na  niemieckim rynku.

Czym jest Dom Bezpieczny?

Koalicję Dom Bezpieczny tworzą liderzy branżowi, instytucje publiczne, stowarzyszenia i instytuty, dzięki czemu posiada reprezentatywne grono opiniotwórczych i wiarygodnych ekspertów ds. bezpieczeństwa. Do koalicji należą 24 firmy, w tym bardzo wielu przedstawicieli branży stolarki otworowej i automatyki. Celem Domu Bezpiecznego jest obalanie mitów o bezpieczeństwie oraz wskazywanie skutecznych metod zabezpieczania się przed włamaniem, pożarem czy innymi zdarzeniami zagrażającym naszemu życiu i zdrowiu. Gromadzi i propaguje wiedzę, promuje dobre praktyki i rozwiązania, znajdując niestandardowe metody pozyskiwania najcenniejszych informacji. W samym w 2019 roku przekaz o ochronie przed włamaniem dotarł do ponad 15 milionów odbiorców.

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1