Tygodnik Wprost ogłosił właśnie listę 200 największych polskich przedsiębiorstw według przychodów z 2021 roku. Już 5 proc. firm na tej liście związanych jest z branżą stolarki.
Aby znaleźć się w tym roku na liście 200 tygodnika Wprost przedsiębiorstwa musiały w ub. roku wykazać przychody większe niż 730 mln zł. Największymi przychodami poszczycił się po raz kolejny koncern naftowy Orlen. Wszystkie 200 firm uzyskały w minionym roku przychody sięgające niemal biliona złotych. Był to wynik o 27 proc. wyższy niż ten z roku 2020.
Spośród firm związanych z naszą branżą najwyższą pozycję zajęła Grupa Kety, sklasyfikowana na miejscu 40. W pierwszej setce znalazły się ponadto Eko-Okna (miejsce 60.), Press-Glass na miejscu 67. oraz Selena FM umieszczona przez Wprost na pozycji nr 90. W drugiej setce znaleźli się tym razem: Fakro (miejsce 107.), Oknoplast (108.), Sanok Rubber (129.) Drutex (145.), Rawplug (151.) oraz Wiśniowski pod koniec klasyfikacji, na miejscu 197.
Szersze rankingi największych przedsiębiorstw branży stolarki dostępne są w wiosennych wydaniach miesięcznika Forum Branżowe. W wydaniu marcowym opublikowano listę 50 największych producentów stolarki, a w wydaniu majowym listę największych dostawców materiałów do jej produkcji. Obydwa wydania miesięcznika dostępne są w naszym serwisie w wersji elektronicznej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".