MFO poinformowało o wstępnych wynikach za pierwsze półrocze. Spółka odnotowała wysokie spadki, zarówno jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży, jak i zysk.
Firma podzieliła się właśnie wstępnymi danymi za okres od stycznia do końca czerwca. Jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży, to wyniosły one 295,79 mln zł w porównaniu do 590,46 mln zł za pierwsze półrocze 2022 roku, to spadek na poziomie 50 proc. Zysk z działalności operacyjnej EBIT w omawianym okresie wyniósł 1,74 mln zł w porównaniu do 57,13 mln zł. Firma odnotowała także stratę netto w wysokości 6,87 mln zł. Wolumen sprzedaży był niższy w pierwszym półroczu o 40 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2022.
Dane z pierwszego półrocza porównywane są do wyjątkowo dobrych pod kątem wyników z pierwszego półrocza 2022 r. Zarząd ocenia, że obecne wyniki są efektem trudnej sytuacji gospodarczej i drastycznego spadku popytu na materiały budowlane od początku bieżącego roku. Spadki notowane były już w drugiej połowie 2022 r., a niski popyt utrzymywał się w kolejnych miesiącach. Zużycie stali w Polsce spadło o niecałe 20 proc., a na jednym z największych rynków eksportowych – w Niemczech o 30 proc. Na niski poziom inwestycji ma także wpływ brak środków z Krajowego Planu Odbudowy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".