Spadł popyt na wzmocnienia stalowe

Autor: |Data publikacji:

MFO poinformowało o wstępnych wynikach za pierwsze półrocze. Spółka odnotowała wysokie spadki, zarówno jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży, jak i zysk.

Firma podzieliła się właśnie wstępnymi danymi za okres od stycznia do końca czerwca. Jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży, to wyniosły one 295,79 mln zł w porównaniu do 590,46 mln zł  za pierwsze półrocze 2022 roku, to spadek na poziomie 50 proc. Zysk z działalności operacyjnej EBIT w omawianym okresie wyniósł 1,74 mln zł w porównaniu do 57,13 mln zł. Firma odnotowała także stratę netto w wysokości 6,87 mln zł.  Wolumen sprzedaży był niższy w pierwszym półroczu o 40 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2022.

Dane z pierwszego półrocza porównywane są do wyjątkowo dobrych pod kątem wyników z pierwszego półrocza 2022 r. Zarząd ocenia, że obecne wyniki są efektem trudnej sytuacji gospodarczej i drastycznego spadku popytu na materiały budowlane od początku bieżącego roku. Spadki notowane były już w drugiej połowie 2022 r., a niski popyt utrzymywał się w kolejnych miesiącach. Zużycie stali w Polsce spadło o niecałe 20 proc., a na jednym z największych rynków eksportowych – w Niemczech o 30 proc. Na niski poziom inwestycji ma także wpływ brak środków z Krajowego Planu Odbudowy.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.