Sonarol: ambitne plany na 2019 r.

Autor: RK |Data publikacji: 2019-04-12

Jak pisaliśmy w styczniowym numerze naszego miesięcznika, firma SONAROL z Jedwabnego, została obwołana firmą roku na Podlasiu – doceniono jej wyniki sprzedażowe za sezon 2017. W roku 2018 były one jeszcze lepsze, bo przychody ze sprzedaży przekroczyły 218 mln zł i były o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej. Teraz nadszedł czas na realizację kolejnych planów rozwojowych.

Obecny potencjał produkcyjny Sonarolu pozwala na produkcję 20 tys. okien miesięcznie czyli niemal ćwierć miliona w skali roku, przy zatrudnieniu 540 pracowników. Na ten sezon planowane jest tu rozbudowanie tych mocy o zautomatyzowane linie do produkcji ślusarki aluminiowej i rozwój sprzedaży eksportowej. Dziś firma eksportuje bezpośrednio ok. 17 proc. swojej produkcji, a łącznie ze swoimi partnerami handlowymi sprzedaż zagranicę może decydować nawet o 1/4 obrotów.

Historia Sonarolu zaczęła się 22 lata temu od produkcji i hurtowej sprzedaży maszyn rolniczych wykonywanych w oparciu o własne nowatorskie rozwiązania. Trzy lata później rozszerzono działalność o produkcję stolarki okiennej z PCV i aluminium, a w kolejnych latach Sonarol kupił zakład produkcji styropianu w Jeziorku k. Łomży oraz Miłomłynie. Kilka lat temu opracowano tu i wdrożono ekstruzję własnych, innowacyjnych systemów profili tworzywowych do okien.

Obecnie firma zajmuje ponad 42 tys. metrów kwadratowych powierzchni produkcyjnych. W skali miesiąca produkuje ok. 40 tys. metrów sześciennych płyt styropianowych, ponad 17 tys. okien PVC, setki drzwi z PVC i aluminium, fasady i ogrody zimowe, konstrukcje stalowe hal przemysłowych, maszyny do produkcji styropianu, bobiniarki, lekkie przyczepy przestrzenne, stojaki do transportu okien i szyb, kontenery do profili PVC i aluminiowych oraz wiele innych wysokiej jakości produktów.

Zobacz również

Warema kupuje Anwis

Warema kupuje Anwis

Warema podpisała umowę kupna 100 proc. udziałów firmy Anwis z Włocławka. W ciągu najbliższych 6 miesięcy Anwis będzie należał do Waremy.

Sukces konferencji #ŚladWłamania

Sukces konferencji #ŚladWłamania

Minął ponad tydzień od konferencji prasowej, organizowanej wspólnie przez skupiający wiele firm z branży Program Dom Bezpieczny, Komendę Stołeczną Policji i Służbę Więzienną. Informacje na jej temat pojawiły się w czołowych mediach.

Pierwszy kwartał to 20 proc. wzrostu w Krispolu

Pierwszy kwartał to 20 proc. wzrostu w Krispolu

Krispol w pierwszym kwartale tego roku zanotował 20-proc. wzrost sprzedaży. Firma miała bardzo dobre wyniki przede wszystkim w salonach KrisHome.