Sonarol: ambitne plany na 2019 r.

Autor: RK |Data publikacji: 2019-04-12

Jak pisaliśmy w styczniowym numerze naszego miesięcznika, firma SONAROL z Jedwabnego, została obwołana firmą roku na Podlasiu – doceniono jej wyniki sprzedażowe za sezon 2017. W roku 2018 były one jeszcze lepsze, bo przychody ze sprzedaży przekroczyły 218 mln zł i były o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej. Teraz nadszedł czas na realizację kolejnych planów rozwojowych.

Obecny potencjał produkcyjny Sonarolu pozwala na produkcję 20 tys. okien miesięcznie czyli niemal ćwierć miliona w skali roku, przy zatrudnieniu 540 pracowników. Na ten sezon planowane jest tu rozbudowanie tych mocy o zautomatyzowane linie do produkcji ślusarki aluminiowej i rozwój sprzedaży eksportowej. Dziś firma eksportuje bezpośrednio ok. 17 proc. swojej produkcji, a łącznie ze swoimi partnerami handlowymi sprzedaż zagranicę może decydować nawet o 1/4 obrotów.

Historia Sonarolu zaczęła się 22 lata temu od produkcji i hurtowej sprzedaży maszyn rolniczych wykonywanych w oparciu o własne nowatorskie rozwiązania. Trzy lata później rozszerzono działalność o produkcję stolarki okiennej z PCV i aluminium, a w kolejnych latach Sonarol kupił zakład produkcji styropianu w Jeziorku k. Łomży oraz Miłomłynie. Kilka lat temu opracowano tu i wdrożono ekstruzję własnych, innowacyjnych systemów profili tworzywowych do okien.

Obecnie firma zajmuje ponad 42 tys. metrów kwadratowych powierzchni produkcyjnych. W skali miesiąca produkuje ok. 40 tys. metrów sześciennych płyt styropianowych, ponad 17 tys. okien PVC, setki drzwi z PVC i aluminium, fasady i ogrody zimowe, konstrukcje stalowe hal przemysłowych, maszyny do produkcji styropianu, bobiniarki, lekkie przyczepy przestrzenne, stojaki do transportu okien i szyb, kontenery do profili PVC i aluminiowych oraz wiele innych wysokiej jakości produktów.

Zobacz również

Bez zmian w rozporządzeniu w sprawie izolacyjności termicznej

Bez zmian w rozporządzeniu w sprawie izolacyjności termicznej

Związek Polskie Okna i drzwi lobbował na rzecz obliczania Uw na podstawie okna referencyjnego. Postulat utknął w Ministerstwie i prawo zostaje bez zmian.

Jak się zapowiada 2020 r. na rynku drzwi?

Jak się zapowiada 2020 r. na rynku drzwi?

Rok 2019 powoli dobiega końca. Jaki był dla branży drzwiowej? Choć jeszcze za wcześniej na podsumowania całego roku, wyniki z trzech pierwszych kwartałów, zarówno na polskim, jak i niemieckim rynku, pozwalają optymistycznie oceniać kolejny sezon.

Cyfrowe innowacje w Fart Produkt

Cyfrowe innowacje w Fart Produkt

Fart Produkt wprowadził nową aplikację do ofertowania i zamawiania rolet zewnętrznych. Jest to narzędzie tylko dla klientów firmy, hurtowych sprzedawców.