Grup Somfy podliczyła wyniki za ubiegły rok. Francuska spółka odnotowała w minionym sezonie spadki zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zysków.
Miniony rok był dla wielu przedsiębiorstw trudny w całej Europie. Przede wszystkim spowolnienie w budownictwie wpływało na spadki popytu na materiały budowlane i komponenty. Do tych firm, które odczuły gorszy klimat ekonomiczny, należy Grupa Somfy. W minionym roku odnotowała ona wartość sprzedaży w wysokości 1,44 mld euro w porównaniu do 1,53 mld w roku 2022. Był to spadek o 5,6 proc. Najbardziej odczuwalne były spadki w pierwszej połowie roku, firma przyznaje, że wówczas sprzedaż była niższa o ponad 11 proc.
Wyniki w regionach
W minionym roku jedynie w Ameryce Łacińskiej, Afryce i krajach Bliskiego Wschodu notowany był wzrost sprzedaży. W Ameryce o 24 proc., w Afryce o 14 proc. W Europie Wschodniej i Centralnej wartość sprzedaży spadła, odpowiednio o niemal 17 proc. i 15 proc. Spółka tłumaczy to wpływem napięć ekonomicznych i geopolitycznych. Wynik operacyjny grupy to 201 mln euro w porównaniu do 278 mln w roku 2022, jest to spadek o ponad 27 proc.
Pozytywne trendy na rynku, jak cyfryzacja i efektywność energetyczna budynków, będą wykorzystywane przez Somfy do realizacji celów i inwestowania w projekty strukturalne. Jednak spółka uważa, że należy zachować ostrożność, bo środowisko makroekonomiczne i geopolityczne w 2024 r. pozostaje niestabilne.
Zobacz również
Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku
Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.
Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku
Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.
Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi
Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.