Somfy opublikowało wyniki ze sprzedaży z trzeciego kwartału tego roku. Francuski koncern, który ma także swój oddział w Polsce, notuje stały wzrost przychodów.
W III kwartale Somfy osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 273 mln euro. W zeszłym roku było to 263,9 mln, co obecnie oznacza wzrost o ponad 3 proc. Jeśli zaś podsumowane zostaną trzy kwartały, wówczas przychody ze sprzedaży wynoszą 859,2 mln euro w stosunku do 834,6 mln euro w roku 2017 – to również wzrost o 3 proc.
Dobre wyniki są efektem pozytywnego wzrostu, jaki koncern osiąga od dwóch ostatnich lat, mimo mniej korzystnych warunków ekonomicznych na wielu rynkach. Szczególnie w Afryce i na Bliskim Wschodzie Somfy osiągnęła gorsze wyniki i wartość przychodów ze sprzedaży była niższa w stosunku do roku ubiegłego o 0,2 proc. Natomiast w Ameryce Północnej firma zanotowała wzrost, jednak był on nieznaczny – o 0,5 proc. W Chinach sprzedaż spadła o 5,4 proc.
Na pozostałych rynkach na świecie było jednak znacznie lepiej. Somfy jest zadowolone z przychodów, jakie osiągnęło w Ameryce Środkowej i Południowej, Europie Środkowej i Wschodniej, Północnej Europie, w Azji (bez Chin), a także Francji, Południowej Europie i w Niemczech. Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej, a więc w tym i w Polsce zalicza się do tych najwyższych, była ona większa w stosunku do roku 2017 o ponad 10 proc. Somfy wyróżnia za to Niemcy i podaje wyniki dla tego kraju oddzielnie (podobnie jak dla Francji i Chin). W Niemczech notuje się wzrost sprzedaży na poziomie 2,6 proc. Jeśli zaś chodzi o macierzysty rynek dla Somfy czyli Francję, to tu wzrost wynosi 6,1 proc.
W Polsce Somfy niewątpliwie się rozwija. Sprzyja temu z pewnością ciekawa oferta (m.in.Tahoma), kierowana do różnych grup klientów, a także nowe kanały sprzedaży. Więcej na ten temat można przeczytać w naszym artykule zatytułowanym: Somfy w sieci.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".