Somfy opublikowało wyniki ze sprzedaży z trzeciego kwartału tego roku. Francuski koncern, który ma także swój oddział w Polsce, notuje stały wzrost przychodów.
W III kwartale Somfy osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 273 mln euro. W zeszłym roku było to 263,9 mln, co obecnie oznacza wzrost o ponad 3 proc. Jeśli zaś podsumowane zostaną trzy kwartały, wówczas przychody ze sprzedaży wynoszą 859,2 mln euro w stosunku do 834,6 mln euro w roku 2017 – to również wzrost o 3 proc.
Dobre wyniki są efektem pozytywnego wzrostu, jaki koncern osiąga od dwóch ostatnich lat, mimo mniej korzystnych warunków ekonomicznych na wielu rynkach. Szczególnie w Afryce i na Bliskim Wschodzie Somfy osiągnęła gorsze wyniki i wartość przychodów ze sprzedaży była niższa w stosunku do roku ubiegłego o 0,2 proc. Natomiast w Ameryce Północnej firma zanotowała wzrost, jednak był on nieznaczny – o 0,5 proc. W Chinach sprzedaż spadła o 5,4 proc.

Na pozostałych rynkach na świecie było jednak znacznie lepiej. Somfy jest zadowolone z przychodów, jakie osiągnęło w Ameryce Środkowej i Południowej, Europie Środkowej i Wschodniej, Północnej Europie, w Azji (bez Chin), a także Francji, Południowej Europie i w Niemczech. Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej, a więc w tym i w Polsce zalicza się do tych najwyższych, była ona większa w stosunku do roku 2017 o ponad 10 proc. Somfy wyróżnia za to Niemcy i podaje wyniki dla tego kraju oddzielnie (podobnie jak dla Francji i Chin). W Niemczech notuje się wzrost sprzedaży na poziomie 2,6 proc. Jeśli zaś chodzi o macierzysty rynek dla Somfy czyli Francję, to tu wzrost wynosi 6,1 proc.
W Polsce Somfy niewątpliwie się rozwija. Sprzyja temu z pewnością ciekawa oferta (m.in.Tahoma), kierowana do różnych grup klientów, a także nowe kanały sprzedaży. Więcej na ten temat można przeczytać w naszym artykule zatytułowanym: Somfy w sieci.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


