Somfy właśnie opublikowało raport na temat wyników z 2019 r. Skonsolidowana sprzedaż wyniosła 1,2 mld euro w porównaniu do 1,12 mld euro w 2018 r.
Miniony rok z pewnością Somfy zaliczy do dobrych pod względem handlowym. Sprzedaż wyniosła 1,2 mld euro, co oznacza wzrost o 6,5 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Firma ocenia, że stabilny wzrost notuje od kilku lat i wyniki pokazują, że rozwój notowany jest na wielu rynkach, z wyjątkiem Afryki i Bliskiego Wschodu.
Najbardziej zauważalny wzrost sprzedaży – o 15,3 proc. notowany był w Centralnej i Wschodniej Europie. Jest to już kolejny rok z rzędu, gdy Somfy w raportach finansowych podaje, że ta część Europy na tle innych regionów na świecie wyróżnia się dużą dynamiką wzrostu sprzedaży. Mówimy tu o takich krajach, jak Polska, Węgry i Czechy. Wysoka sprzedaż była także w Północnej Europie – wzrost o 12,1 proc., mimo gorszych wyników w ostatnim kwartale.
Znaczący wzrost sprzedaży notowany był także w Chinach – o 6,8 proc., Francji – o 5,2 proc. i w Niemczech – o 4,6 proc. Na podobnym poziomie prezentowała się wartość sprzedaży w Ameryce Środkowej (wzrost o 6,7 proc.) i w Ameryce Północnej (o 4,5 proc.). Spadki sprzedaży notowane były w Afryce i Bliskim Wschodzie – o 2,5 proc.
Patrząc na wartość sprzedaży, widać jednak, że największym rynkiem dla Somfy nadal jest Francja. Tu w roku 2019 firma zrealizowała sprzedaż na poziomie 341,5 mln euro. Na drugim miejscu są Niemcy z wynikiem 186,5 mln euro, a dopiero na trzecim kraje Europy Centralnej i Wschodniej – 152,3 mln euro. Firma w tym wypadku podaje łączne wyniki dla Polski, Węgier i Czech.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".