Somfy właśnie opublikowało raport na temat wyników z 2019 r. Skonsolidowana sprzedaż wyniosła 1,2 mld euro w porównaniu do 1,12 mld euro w 2018 r.
Miniony rok z pewnością Somfy zaliczy do dobrych pod względem handlowym. Sprzedaż wyniosła 1,2 mld euro, co oznacza wzrost o 6,5 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Firma ocenia, że stabilny wzrost notuje od kilku lat i wyniki pokazują, że rozwój notowany jest na wielu rynkach, z wyjątkiem Afryki i Bliskiego Wschodu.
Najbardziej zauważalny wzrost sprzedaży – o 15,3 proc. notowany był w Centralnej i Wschodniej Europie. Jest to już kolejny rok z rzędu, gdy Somfy w raportach finansowych podaje, że ta część Europy na tle innych regionów na świecie wyróżnia się dużą dynamiką wzrostu sprzedaży. Mówimy tu o takich krajach, jak Polska, Węgry i Czechy. Wysoka sprzedaż była także w Północnej Europie – wzrost o 12,1 proc., mimo gorszych wyników w ostatnim kwartale.
Znaczący wzrost sprzedaży notowany był także w Chinach – o 6,8 proc., Francji – o 5,2 proc. i w Niemczech – o 4,6 proc. Na podobnym poziomie prezentowała się wartość sprzedaży w Ameryce Środkowej (wzrost o 6,7 proc.) i w Ameryce Północnej (o 4,5 proc.). Spadki sprzedaży notowane były w Afryce i Bliskim Wschodzie – o 2,5 proc.
Patrząc na wartość sprzedaży, widać jednak, że największym rynkiem dla Somfy nadal jest Francja. Tu w roku 2019 firma zrealizowała sprzedaż na poziomie 341,5 mln euro. Na drugim miejscu są Niemcy z wynikiem 186,5 mln euro, a dopiero na trzecim kraje Europy Centralnej i Wschodniej – 152,3 mln euro. Firma w tym wypadku podaje łączne wyniki dla Polski, Węgier i Czech.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.