Grupa Somfy podsumowała wyniki handlowe z pierwszego półrocza. Sprzedaż jest na plusie, choć wyniki nie są tak dobre, jak w ubiegłym roku.
Firma z siedzibą we Francji odnotowała w okresie sześciu pierwszych miesięcy przychody ze sprzedaży w wysokości 586 mln euro. Są to wyniki ze wszystkich rynków, na których koncern prowadzi działalność. Porównując te dane z rokiem ubiegłym firma podliczyła, że wzrost był na poziomie 2,7 proc. Somfy podaje również dane dotyczące zysku operacyjnego. Wyniósł on 104 mln euro i był niższy o 2,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
Somfy uzasadnia nieco gorsze wyniki w tym roku kilkoma czynnikami. Przede wszystkim duże znaczenie miał tu wysoki kurs euro. Firma prowadzi działalność w wielu krajach na świecie, a wysoka cena europejskiej waluty w tym wypadku wpływa niekorzystnie na ogólne wyniki handlowe.
Koncern ponadto przyznaje, że obecnie na kilku rynkach warunki prowadzenia biznesu są mniej sprzyjające, w porównaniu do roku ubiegłego. Mowa jest tu o Stanach Zjednoczonych i przejściowych zmianach zasad sprzedaży wprowadzonych przez głównego partnera handlowego w USA. Także kraje Bliskiego Wschodu są mało korzystnymi rynkami do prowadzenia działalności, przede wszystkim ze względów ekonomicznych i niekorzystnej sytuacji politycznej.

W Polsce działalność Somfy rozwija się w kilku kierunkach. Firma od pewnego czasu zdecydowała się na skierowanie swojej oferty do klienta indywidualnego. Jednym z pomysłów dotarcia do nich jest uruchomienie platformy internetowej. W sklepie online dostępne są niemal wszystkie wyroby Somfy. Firma kieruje swoją ofertę do inwestora, który chce zainstalować w domu kamerkę czy zestaw alarmowy, ale także do profesjonalistów jak napędy do bram. Jest to zatem nowy, obok sieci dystrybutorów, kanał sprzedaży w Somfy w Polsce.

Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


