Grupa Somfy podsumowała wyniki handlowe z pierwszego półrocza. Sprzedaż jest na plusie, choć wyniki nie są tak dobre, jak w ubiegłym roku.
Firma z siedzibą we Francji odnotowała w okresie sześciu pierwszych miesięcy przychody ze sprzedaży w wysokości 586 mln euro. Są to wyniki ze wszystkich rynków, na których koncern prowadzi działalność. Porównując te dane z rokiem ubiegłym firma podliczyła, że wzrost był na poziomie 2,7 proc. Somfy podaje również dane dotyczące zysku operacyjnego. Wyniósł on 104 mln euro i był niższy o 2,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
Somfy uzasadnia nieco gorsze wyniki w tym roku kilkoma czynnikami. Przede wszystkim duże znaczenie miał tu wysoki kurs euro. Firma prowadzi działalność w wielu krajach na świecie, a wysoka cena europejskiej waluty w tym wypadku wpływa niekorzystnie na ogólne wyniki handlowe.
Koncern ponadto przyznaje, że obecnie na kilku rynkach warunki prowadzenia biznesu są mniej sprzyjające, w porównaniu do roku ubiegłego. Mowa jest tu o Stanach Zjednoczonych i przejściowych zmianach zasad sprzedaży wprowadzonych przez głównego partnera handlowego w USA. Także kraje Bliskiego Wschodu są mało korzystnymi rynkami do prowadzenia działalności, przede wszystkim ze względów ekonomicznych i niekorzystnej sytuacji politycznej.

W Polsce działalność Somfy rozwija się w kilku kierunkach. Firma od pewnego czasu zdecydowała się na skierowanie swojej oferty do klienta indywidualnego. Jednym z pomysłów dotarcia do nich jest uruchomienie platformy internetowej. W sklepie online dostępne są niemal wszystkie wyroby Somfy. Firma kieruje swoją ofertę do inwestora, który chce zainstalować w domu kamerkę czy zestaw alarmowy, ale także do profesjonalistów jak napędy do bram. Jest to zatem nowy, obok sieci dystrybutorów, kanał sprzedaży w Somfy w Polsce.
Zobacz również
Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie
Drutex przeniósł się do nowej siedziby. Biurowiec za ponad 60 mln zł został oddany do użytku w roku jubileuszu 40-lecia działalności spółki.
Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy
W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.