Somfy notuje wzrost sprzedaży o ponad 40 proc.

Autor: |Data publikacji:

Grupa Somfy podsumowała pierwsze półrocze pod kątem finansowym. Spółka osiągnęła ponad 40-procentowy wzrost w sprzedaży.

Pierwsza połowa była dla Grupy Somfy bardzo dobra jeśli chodzi o wyniki finansowe. W całym półroczu sprzedaż wyniosła 805 mln euro w porównaniu do 568,9 mln w 2020 roku. To wzrost o ponad 40 proc. Jednak spółka wyjaśnia, że tak korzystny wynik jest możliwy dzięki niskiej kwocie porównawczej z minionego roku. Pierwsza połowa 2020 r., a szczególnie drugi kwartał był dla przemysłu trudny, wprowadzone były wówczas obostrzenia związane z pandemią. Dlatego Somfy porównało obecne dane do wyników z 2019 roku i wzrost jest wówczas ponad 30-procentowy.

Najlepsze pod kątem sprzedaży w minionym półroczu były dwa miesiące – marzec i kwiecień. W marcu firma zanotowała wzrost o 57 proc., a w kwietniu o 141 proc. w stosunku do 2020 r. W tych dwóch miesiącach część rynków na których działa Somfy było zamkniętych, stąd tak wysokie wzrosty obecnie. Spółka także uważa, że wielu klientów odkładało zakupy, a w tym roku zdecydowało się na inwestycje.

W Europie Wschodniej i Środkowej firma notuje stale wzrost sprzedaży. W tym półroczu jest to 34 proc. – Europa Wschodnia i 12 proc. – Europa Środkowa. Nie są to spektakularne wyniki, jednak spółka podkreśla, że te regiony szczególnie dobrze radziły sobie na początku pandemii, dlatego baza porównawcza nie jest niska. Inaczej było we Francji, w której obecny wzrost wynosi ponad 71 proc., w Południowej Europie o 77 proc., a w Północnej Ameryce o ponad 85 proc.

W przyszłych, kolejnych kwartałach Somfy już nie spodziewa się tak wysokich wzrostów, bo już nie będzie występował pozytywny efekt niskiej bazy. Poza tym firma realizowała w pierwszym półroczu także zaległe zamówienia. Natomiast w trzecim i czwartym kwartale spółka zakłada, że negatywnie na wyniki wpłyną opóźnienia w dostawach i braki komponentów do produkcji. Według spółki, trudno przewidzieć obecnie skalę tych trudności.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.