Sokółka znów jest Sokółką

Red.: |Data publikacji:

Inwido Polska zmieniło swoją nazwę. Producent okien i drzwi z drewna pod koniec września wrócił do swojej dawnej nazwy czyli: Sokółka Okna i Drzwi.

Producent stolarki drewnianej z Sokółki od 2006 r. należy do szwedzkiej grupy Inwido AB. W 2016 r. nastąpiły zmiany organizacyjne i z Sokółki wydzielone zostały dwie spółki – Inwido Produkcja i Inwido Polska. Pierwsza zajmowała się sprzedażą wewnątrz grupy Inwido AB – w tym okresie stanowiło to ponad 50 proc. produkcji, a druga – sprzedażą do klientów zewnętrznych w Polsce, ale i za granicą.  Dodatkowo Inwido Polska była właścicielem Inwido Produkcja. Jednak firma nadal posługiwała się marką Sokółka, salony sprzedaży wciąż nosiły stary logotyp, więc dla klientów indywidualnych zmiana mogła być nawet niedostrzegalna.

Pod koniec września tego roku Inwido Polska formalnie zmieniło nazwę na Sokółka Okna i Drzwi. Zatem nie jest to już jedynie marka, ale także oficjalna nazwa firmy. Skąd ta zmiana? Sokółka nadal jest w grupie Inwido AB. Natomiast nowa nazwa wynika z decyzji szwedzkiego zarządu, który stwierdził, że dobrym krokiem jest powrót lokalnych producentów do swoich dawnych, ale dobrze znanych nazw.  Działania te podjęto nie tylko w Polsce, ale także w pozostałych spółkach należących do Inwido AB w innych krajach.

Sokółka zatem już pod swoją nową-starą nazwą, nadal pod postacią dwóch podmiotów, produkuje do dwóch odbiorców. Jest to sprzedaż do firm wewnątrz grupy Inwido AB – tu wzrosty przychodów rosną dynamicznie i z I półrocza są dwucyfrowe, a także do klientów zewnętrznych. Jeśli chodzi o poziom sprzedaży na zewnątrz, to w I półroczu jest on podobny, jak w roku ubiegłym. Natomiast w 2018 Inwido Polska (obecnie Sokółka Okna i Drzwi) podliczyło, że sprzedaż wzrosła o 10,5 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Zobacz również

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

ML System z prawie 300-procentowym wzrostem eksportu

ML System z prawie 300-procentowym wzrostem eksportu

Grupa ML System opublikowała dane finansowe za rok 2023. W tym czasie wielokrotnie zwiększył się eksport. Natomiast zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk brutto oraz EBIDTA zmalały.

1