Slonawy – nowa marka stolarki drewnianej

Red.: |Data publikacji:

Pozbud podsumował miniony rok pod względem handlowym. Firma osiągnęła lekki spadek ze sprzedaży, przede wszystkim w segmencie stolarki. Zapowiada jednak zasadnicze zmiany, w tym wprowadzenie nowej marki.

Pozbud poinformował, że przychody ze sprzedaży całej grupy kapitałowej w minionym roku wyniosły 193,74 mln zł w porównaniu do 197 mln w roku 2019. Wyższy był natomiast zysk netto, w omawianym okresie wyniósł on 28,71 mln zł w porównaniu do 11,82 mln zł w roku 2019.

Zarząd Pozbudu przyznaje, że miniony rok był dla firmy wyjątkowy. To okres znaczących zmian dla spółki, przede wszystkim jeśli chodzi o zarząd – z Pozbudu odszedł m.in. Roman Andrzejak. Firma przeszła reorganizację także jeśli chodzi o spółki zależne. Obecnie w skład grupy kapitałowej wchodzą Pozbud S.A., SPC-2 Sp. z o.o., Agnes S.A., Pozbud Inwestycje sp. z o.o., Pozbud OZE sp. z o.o., Faradise S.A. i Muratura sp. z o.o. Na wyniki Grupy wpłynęła również pandemia Covid-19. Zakład produkcji stolarki odczuł spowolnienie na rynku okien i drzwi, fabryka musiała także na krótko zawiesić produkcję, co wpłynęło na niższe przychody w tym segmencie.

W dziale stolarki sprzedaż w minionym roku wyniosła 27,69 mln zł, jednak koszt wytworzenia był w wysokości 33,65 mln zł, a wiec strata wyniosła niemal 6 mln zł. W 2019 r. przychody ze sprzedaży stolarki wyniosły 58,33 mln zł, a zysk brutto wyniósł 7,39 mln zł. Zarząd spółki wyjaśnia, że w minionym roku firma podjęła szereg działań naprawczych, chodzi tu o reorganizacji produkcji, logistyki i sieci sprzedaży. Dzięki temu Pozbud lepiej wykorzysta moce produkcyjne, skróci się czas oczekiwania na produkt i wzrośnie sprzedaż na rynkach zagranicznych. Poza tym miniony rok był także okresem budowania portfela zamówień i spółka spodziewa się efektów wzrostu sprzedaży w kolejnych okresach.

W minionym roku spółka zmieniła także nazwę – z Pozbud T&R S.A. na Pozbud S.A. Nowa jest także siedziba, zarząd przeniósł się z Wysogotowa do Poznania. Kolejna zmiana w spółce związana jest z identyfikacją wizualną – nowy jest logotyp, a także strona internetowa Pozbudu.

Ponadto zarząd spółki podjął decyzję o kontynuowaniu produkcji stolarki otworowej pod marką Slonawy. Nazwa Slonawy ma nawiązywać do tradycji stolarskich regionu, przede wszystkim do niewielkiej miejscowości w pobliżu Obornik w województwie wielkopolskim. Wprowadzenie nowej marki jest jednocześnie odpowiedzią zarządu spółki na zapowiadane „nowe otwarcie” w relacjach z rynkiem, inwestorami, dystrybutorami i klientami ostatecznymi. Od początku kwietnia można korzystać także ze strony internetowej www.slonawy.pl. Dotychczasowy serwis pozbud.pl, w nowej szacie graficznej, stał się stroną korporacyjną Pozbud S.A. W najbliższym czasie do punktów dilerskich trafią też nowe foldery i materiały reklamowe producenta.

Jednym z elementów strategii grupy kapitałowej jest seryjna produkcja nowych drzwi wewnętrznych. Z początkiem roku rozpoczęły się dostawy tego asortymentu na rynek Stanów Zjednoczonych. Prezentacji portfolio na rynku rodzimym należy się spodziewać w drugiej połowie roku.

 

Łukasz Fojt, prezes zarządu Pozbudu komentuje:

Oczywiście nie wszystkie segmenty działalności osiągnęły oczekiwane wynik. Spadek rentowności odnotowaliśmy na produkcji stolarki otworowej. Doceniając posiadane zasoby technologiczno-produkcyjne, a także opierając się na branżowych analizach, widzimy ogromny potencjał w tym segmencie działalności. W związku z tym dokonaliśmy szeregu zmian w procesach wewnętrznych zakładu produkcyjnego w Słonawach, jak również w lepszym dopasowaniu oferty do potrzeb rynkowych. Podjęliśmy też decyzję o kontynuowaniu produkcji towarów premium na rynku stolarki otworowej pod dedykowaną marką SLONAWY, a co się z tym wiąże – odświeżenie strony wizerunkowo-marketingowej. Jesteśmy przekonani, że dzięki wprowadzonym zmianom zwiększymy poziom wykorzystania posiadanego majątku i wyraźnie poprawiamy wyniki finansowe tego segmentu już w bieżącym roku.

 

 

 

Zobacz również

We Włoszech stabilnie rośnie sprzedaż stolarki z PCW

We Włoszech stabilnie rośnie sprzedaż stolarki z PCW

We Włoszech coraz większą popularnością cieszy się stolarka z PCW. W minionym roku zanotowano wzrost sprzedaż tych produktów o 1,5 proc.

Grupa Kęty w I kwartale: spadek przychodów, ale wzrost zysku

Grupa Kęty w I kwartale: spadek przychodów, ale wzrost zysku

Grupa Kęty, do której należy m.in. Aluprof, podała szacunkowe dane finansowe za pierwszy kwartał roku 2024. Spółka podkreśla, że pozyskała zamówienia na zadowalającym poziomie.

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

1