Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Autor: |Data publikacji:

Compremum, właściciel marki Slonawy zaprezentował wyniki za III kwartał tego roku. Spółka ogólnie zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży.

Compremum podliczyło, że w okresie od stycznia do końca września narastające przychody ze sprzedaży wyniosły 167,65 mln zł w stosunku do 140,98 mln zł. Jeśli chodzi o zysk z działalności operacyjnej, to jest on niższy, w bieżącym roku – w omawianym okresie wyniósł on 29,04 mln zł w porównaniu do 31,6 mln zł. Z kolei w trzecim kwartale, w okresie od lipca do końca września, przychody wyniosły 60,74 mln zł w porównaniu do 49,12 mln zł w roku 2021. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł z kolei 8,05 mln zł w porównaniu do 13,5 mln zł.

Spółka podaje również wyniki w segmencie stolarki otworowej. W okresie od stycznia do końca września przychody ze sprzedaży dla klientów zewnętrznych wyniosły 22,68 mln zł, a zysk brutto wyniósł 1,01 mln zł. W roku 2021 w okresie analogicznym wynik ze sprzedaży to 19,97 mln zł, natomiast zysk brutto wyniósł 2,77 mln. Spółka informuje, że systematycznie rośnie liczba zapytań, a także wiele projektów jest w fazie negocjacji. Generalnie, w okresie dziewięciu miesięcy tego roku przychody z segmentu stolarki stanowiły 13,5 proc. całej sprzedaży.

Realizacja w USA

Firma podkreśla, że znacząco wzrosła, w porównaniu do zeszłego roku, sprzedaż do kluczowego klienta w Stanach Zjednoczonych. Największą popularnością cieszą się tam drzwi wewnętrzne i tarasowe typu HS.

Compremum informuje, że:

W związku ze stopniowym wzrostem skali działalności w zakresie produkcji stolarki otworowej Grupa aktywnie poszukuje finansowania służącego sprawniejszej możliwości produkcji zamówień realizowanych dla kluczowego odbiorcy w Stanach Zjednoczonych.

30 czerwca w Compremum zmienił się skład zarządu. Prezesem zarządu został Paweł Piotrowski, zastąpił on Łukasza Fojta, który przeszedł na stanowisko wiceprezesa zarządu i zastąpił tym samym Michała Ulatowskiego. Drugim wiceprezesem został Radosław Załoziński, który zastąpił Pawła Piotrowskiego.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".