Compremum, właściciel marki Slonawy zaprezentował wyniki za III kwartał tego roku. Spółka ogólnie zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży.
Compremum podliczyło, że w okresie od stycznia do końca września narastające przychody ze sprzedaży wyniosły 167,65 mln zł w stosunku do 140,98 mln zł. Jeśli chodzi o zysk z działalności operacyjnej, to jest on niższy, w bieżącym roku – w omawianym okresie wyniósł on 29,04 mln zł w porównaniu do 31,6 mln zł. Z kolei w trzecim kwartale, w okresie od lipca do końca września, przychody wyniosły 60,74 mln zł w porównaniu do 49,12 mln zł w roku 2021. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł z kolei 8,05 mln zł w porównaniu do 13,5 mln zł.
Spółka podaje również wyniki w segmencie stolarki otworowej. W okresie od stycznia do końca września przychody ze sprzedaży dla klientów zewnętrznych wyniosły 22,68 mln zł, a zysk brutto wyniósł 1,01 mln zł. W roku 2021 w okresie analogicznym wynik ze sprzedaży to 19,97 mln zł, natomiast zysk brutto wyniósł 2,77 mln. Spółka informuje, że systematycznie rośnie liczba zapytań, a także wiele projektów jest w fazie negocjacji. Generalnie, w okresie dziewięciu miesięcy tego roku przychody z segmentu stolarki stanowiły 13,5 proc. całej sprzedaży.
Firma podkreśla, że znacząco wzrosła, w porównaniu do zeszłego roku, sprzedaż do kluczowego klienta w Stanach Zjednoczonych. Największą popularnością cieszą się tam drzwi wewnętrzne i tarasowe typu HS.
Compremum informuje, że:
W związku ze stopniowym wzrostem skali działalności w zakresie produkcji stolarki otworowej Grupa aktywnie poszukuje finansowania służącego sprawniejszej możliwości produkcji zamówień realizowanych dla kluczowego odbiorcy w Stanach Zjednoczonych.
30 czerwca w Compremum zmienił się skład zarządu. Prezesem zarządu został Paweł Piotrowski, zastąpił on Łukasza Fojta, który przeszedł na stanowisko wiceprezesa zarządu i zastąpił tym samym Michała Ulatowskiego. Drugim wiceprezesem został Radosław Załoziński, który zastąpił Pawła Piotrowskiego.
Tagi
CompremumHSŁukasz FojtMichał UlatowskiPaweł PiotrowskiRadosław ZałozińskiSłonawyStany Zjednoczonestolarka drewnianawyniki handloweZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".