Sisecam optymistycznie o II półroczu

Red.: |Data publikacji:

Jeden z większych producentów szkła – Sisecam z Turcji opublikował właśnie wyniki z I półrocza. Przychody ze sprzedaży wyniosły 8,8 mld lirów (ok. 4,6 mld zł) w stosunku do 8,6 mld z roku 2019 (4,5 mld zł).

Sisecam, tak jak i wiele innych firm, w minionym półroczu odczuł w swojej działalności negatywne efekty pandemii. Zarząd koncernu przyznaje, że w kwietniu sprzedaż globalnie spadła. Jednak już w maju zaczęła rosnąć. W czerwcu wyniki były nawet bardzo dobre, co może stanowić pozytywną zapowiedź co do wyników handlowych w drugiej części roku.

W minionym półroczu Sisecam odnotował przychody w wysokości 8,8 mld lirów tureckich – to ok. 4,6 mld zł. W pierwszym półroczu 2019 ten wynik to 8,6 mld lirów – co oznacza ok. 4,5 mld zł. Firma w pierwszych sześciu miesiącach 2020 r. wyprodukowała 2,3 mln ton szkła. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 2,3 mld lirów (ok. 1,2 mld zł), w roku ubiegłym była to podobna wartość. Przedsiębiorstwo w minionym właśnie półroczu także inwestowało w moce produkcyjne, a wartość poniesionych nakładów wyniosła 625 mln lirów (ok. 330 mln zł).

Sisecam ok. 60 proc. swoich produktów sprzedaje poza granicami Turcji. Firma ma swoje zakłady produkujące szkło płaskie w Bułgarii, Rumunii, Niemczech, Słowacji, na Węgrzech, w Rosji, we Włoszech a także w Egipcie i w Indiach. jej produkty nie są dostępne w Polsce.

Na świecie, w całym 2019 r., wartość rynku szkła płaskiego wyniosła ok. 116 mld dolarów (to ok. 430 mld zł). Takie dane prezentuje m.in. agencja Grand View Research. Sisecam należy więc do grupy dużych dostawców szkła dla budownictwa. Choć trzeba zaznaczyć, że turecki producent dostarcza swoje produkty także dla innych branż, m.in. chemicznej.

Zobacz również

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen , amerykański gigant branży stolarki, poinformował, że drugi kwartał tego roku jest jednocześnie ósmym z rzędu, w którym spółka odnotowała wzrost przychodów. Firma zmaga się jednak ze spadkiem popytu i inflacją.           

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

W najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” przybliżono import drzwi do Polski. Okazuje się, że co dziesiąte drzwi sprzedawane w naszym kraju pochodzą z zagranicy.

1